Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärm och skärmsläckare

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kopplar min MBPr till min externa skärm (Samsung SyncMaster P2370HD) via HDMI.
När min dator går i viloläge vill jag också att min skärm ska gå i viloläge. Istället för att skärmen "somnar" och blir svart så fortsätter den lysa och med texten "Ingen signal". Någon som har förslag på åtgärder?

Tycker det är lite onödigt att skärmen står och lyser i onödan och det blir ju inte alltid så att man stänger av skärmen varje gång man lämnar.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-28 15:59
Citat:

This product provides a power saving function that automatically turns the screen off when the product is not used for a predetermined period of time to reduce power consumption. If the product enters power saving mode, the power LED turns to a different color to indicate that the product is in power saving mode.
When the product is in power saving mode, the power is not turned off and you can turn the screen on again by pressing any key or clicking the mouse. However, the power saving function only works when the product is connected to a computer that provides the power saving function.

http://www.manualmonitor.com/manuals/samsung/...

Med andra ord om inte din MBPr stöder denna funktion så går den inte ner i sömnläge.

1
Bevaka tråden