Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dropbox får stöd för Touch ID

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dropbox har uppdaterat sin IOS-app med stöd för Touch ID och optimerat gränssnitt för Iphone 6 och Iphone 6 Plus.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2014-10-20 14:52

Fint, men hur aktiverar jag Touch ID i appen? Jag hittar inga inställningar för detta och om jag loggar ut så måste jag mata in lösenordet precis som vanligt. Provade även att installera om hela appen dock utan resultat.

Ursprungligen av Redaktionen:

Dropbox har uppdaterat sin IOS-app med stöd för Touch ID och optimerat gränssnitt för Iphone 6 och Iphone 6 Plus.

Läs hela artikeln här

Har du gått till Inställningar i appen och sedan valt lösenord (se bilden till vänster)?

Har du version 3.5?

  • Medlem
  • 2014-10-20 15:10

Aha, tackar! Jag hade inte ens en lösenkod aktiverad i Dropbox eftersom det krävs lösenkod/Touch ID för att logga in på telefonen.

Jag tycker dock att det känns som lite overkill att först ha touchid för telefonen och sedan även låsa dropbox med touchid.

Men det kan givetvis finnas vissa som har behov av den säkerhetsnivån - men då är jag tveksam till att det materialet bör ligga på dropsboxs servrar.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tycker dock att det känns som lite overkill att först ha touchid för telefonen och sedan även låsa dropbox med touchid.

Men det kan givetvis finnas vissa som har behov av den säkerhetsnivån - men då är jag tveksam till att det materialet bör ligga på dropsboxs servrar.

Kanske blir det onödigt med Dropbox när nu Apple släpper iCloud Drive fullt ut - med uppdateringen till IOS 8.1. Jag skall i alla fall se om jag skall ersätta den. Blir ju förmodligen billigare med iCloud Drive också.

1
Bevaka tråden