Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari tokar sig och tvångsuppdaterar alla flikar och fönster

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varför blir det så här allt som oftas i Safari? (Se bild.) Verkar helt onödigt och segt är det också.
Mac OSX 10.8.5, Safari 6.2 (Jo, jag ska uppdatera någon gång…)

Vilken sida är det som orsakar det? Eller är det alla som du har öppna?
Händer samma sak i en annan webbläsare som Firefox/Chrome?

Har du några insticksprogram i Safari?

Har inte märkt att det drabbat Chrome eller Firefox.
Tyvärr har jag inte noterat om det är en särskild sida som utlöser det hela. Jag får tänka på det i fortsättningen.
Insticks program vet jag inte. Ska kolla när jag sitter vid den datorn.

Ursprungligen av Asterraster:

Har inte märkt att det drabbat Chrome eller Firefox.
Tyvärr har jag inte noterat om det är en särskild sida som utlöser det hela. Jag får tänka på det i fortsättningen.
Insticks program vet jag inte. Ska kolla när jag sitter vid den datorn.

Hur ser det ut om du kör Bredbandskollen ? Går det också segt att mäta / hastighet osv ?

Insticksfiler har jag en del. Vet inte hur jag ska felsöka där, det händer inte så ofta. Nej, det är inte alltid segt utan i vanliga fall går det bra. Det är just det där med tvångsuppdateringen av alla flikar och sidor som jag undrar över.

Ursprungligen av Asterraster:

Insticksfiler har jag en del. Vet inte hur jag ska felsöka där, det händer inte så ofta. Nej, det är inte alltid segt utan i vanliga fall går det bra. Det är just det där med tvångsuppdateringen av alla flikar och sidor som jag undrar över.

...o den kan orsakas av någon av dina insticksfiler. Stäng av dem en i taget o prova dig fram, förslagsvis med ett fönster med mindre än 26 flikar

1
Bevaka tråden