Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Kan inte öppna idml

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2014-08-28 17:48

Jag behöver hjälp med 8 st idml skapade i InD CS5.5 för Win som jag vill öppna i CS6 för mac. (Jag har nåt fel i min InD-installation som gör att jag nästan aldrig kan öppna idml oavsett ursprung.)
Skulle någon vänlig själ kunna hjälpa mig att öppna dessa och spara dem som CS6-dokument och lämna tillbaks dem till mig?
Jag kan skicka länken till filerna i PM.

(Det är mallsidor för gratistidningen "Hallå" som ges ut av Helsingborgs Dagblad.)

  • Medlem
  • International user
  • 2014-08-28 18:32
Ursprungligen av Baron:

Jag behöver hjälp med 8 st idml skapade i InD CS5.5 för Win som jag vill öppna i CS6 för mac. (Jag har nåt fel i min InD-installation som gör att jag nästan aldrig kan öppna idml oavsett ursprung.)
Skulle någon vänlig själ kunna hjälpa mig att öppna dessa och spara dem som CS6-dokument och lämna tillbaks dem till mig?
Jag kan skicka länken till filerna i PM.

(Det är mallsidor för gratistidningen "Hallå" som ges ut av Helsingborgs Dagblad.)

Jag har PM:at.

  • Medlem
  • 2014-08-28 20:08

Toppen! Du har en zip i posten.
Nån idé om varför idml inte går att läsa för mig? Jag har testat allt utom ominstallation.

Provat kasta InDesigns alla prefs-filer OCH (viktigt) alla cache-filer ?

(har en teori, men tar den först om tipset funkar)

  • Medlem
  • 2014-08-31 22:16

Det har jag gjort hur många gånger som helst. Ibland krävs det för att få igång InD efter en idml-krasch.

1
Bevaka tråden