Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Studie: Iphone-ägare byter lur vartannat år

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur ofta konsumenter byter ut sina Apple-produkter har undersökts i en ny studie publicerad av amerikanska byrån CIRP.

Läs hela artikeln här

Det stämmer på mig med. Jag byter när det kommer en ny siffra på Iphone. Någon S har jag inte ägt. Dessutom använder jag mig inte av bundna abonnemang. Jag köper mig alltid en lur. Mac byter jag till nästkommande modell efter att AppleCare Protection Plan går ut. Så det blir drygt tre år för Mac.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2014-03-21 20:47

Jag byter så sällan jag behöver. Kanske lever mina telefoner längre än andras?

Först och främst: Min arbetsgivare har slängt diverse iPads och iPhones på mig genom åren, och jag har lyckats slänga tillbaka de flesta. Jag vill inte byta för bytandets skull, och jag var jättenöjd med min 4s tills jag efter påtryckningar emottog en 5s. (Heter de så? Har för mig det.) Jag har fått saker jag inte vill ha men förväntas vara tacksam över. Dilemma. iPad.. jo, tack så mycket *lägga ut annons på 99mac.se* etc.

Visst, den senare är bättre men.. yada yada.. *snaaaaark*

Jag har fått köpa loss gamla lurar från jobbet, och de är mycket roligare.
Jag kan experimentfilma/-fota med ganska kompetenta kameror* som kostar kattskit om de går sönder.

*) Jodå.

Men tänk också på att det där är siffror från USA. Deras marknad och deras köpvillkor ser helt annorlunda ut än här. I princip så är väl deras marknad uppbyggd på att du ska byta efter två år och det är subventionerade telefoner.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-03-22 18:38

Ja, inte stämmer det på mej i alla fall.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-03-22 19:35

Min iPhone 4 fick nyligen kasta in handduken efter ungefär 3,5 år till förmån för en 5S. Bytte av den enkla anledningen att min iPhone 4 hade för dålig prestanda.

Jag byter mobil vartannat år när mitt abonnemang går ut, det har jag gjort sedan jag fick mitt första abonnemang för närmare 15 år sedan. Kör idag en iPhone 5 och ser fram emot att uppgradera till 6:an i höst

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2014-03-23 22:39

3GS --> 5

Antagligen blir det ungefär samma intervall nästa gång också. Prestanda är ingen stor sak.

3G->3GS->4->4S->5->5S.

Ursprungligen av pmarriott:

3G->3GS->4->4S->5->5S.

Jag måste väl erkänna att jag har samma serie som pmarriot.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-03-25 08:51

Samma här, plus "originalet" från USA år 2007.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-03-25 09:13

3->4->4s

Jag bytte bort 3 av prestandaskäl och sedan blev det ett snabbt byte från 4->4s av den anledning att en anställd behövde en telefon och då fick hon min och jag tog en ny :). 4s fick jag i december 2011 och hoppas klara mig till 6:an, jag bytte precis batteri för att kräma ur den några månader till.

1
Bevaka tråden