Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med MS Office

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2014-02-27 20:42

HW: iMac 2013 SW: Maveriks MS Office. Sedan jag ominstalerade MS Office är funktionssymbolerna i Excel och PoweRP. i fullständigt i oordning. kantlinjer i Excel symboliseras med glödlampor, jordglob etc och att bläddra mellan kalkylbladen (nere till vänster) i en arbetsbok är en grå gröt, rena gissningsleken att hitta rätt. . I PowerP. är alla klicksymboler föratt arbeta med programmet i kaos?? Någon som vet hur jag kan åtgärda detta?

Vilken version av Office? 2008? 2011?

Efter ominstallationen, har du installerat alla tillgängliga uppdateringar till Office?

Varför ominstallerade du Office? Och hur rensade du bort det gamla före ominstallationen?

Du nämner bara problem med Excel och Powerpoint. Betyder det att Word fungerar felfritt?

Av någon anledning så har Calle valt att svara mig i ett PM, och inte i tråden.

Men för att alla ska veta att problemet är löst, och för att andra ska kunna dra nytta av lösningen, så klistrar jag in hans svar här.

Ursprungligen av CalleSB:

Office var 14.3.9 (office mac 2011) och efter en del letande så hittade jag orsaken. Som med det mesta som är fel, det är diagnosen som är det svåra, inte åtgärderna.

Jag installerade om Officepaketet, då det kändes som om vissa saker fungerade sämre och långsammare. Växlar ofta dokument med sticka mellan PC på jobb och Mac hemma och det händer att funktioner inte stödjer varandra.

Nåväl, när jag sökt på engelska Google hittade jag andra som råkat ut för samma sak, snabbt länkades jag till MS svenska sida och se, man måste tömma, rensa ALLT som tidigare installerats av MS Office, vilket jag inte gjort. När jag rensat iMacen på alla filer enligt instruktion från MS ( http://support.microsoft.com/kb/2398768 ) så installerade jag om MS O och se nu ser det ordnat ut igen. Fast det kostad mig några timmar.

Bra att ha i minnet om jag hör andra råka ut för det hela.

1
Bevaka tråden