Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flappy Bird tas bort från App Store

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

UPPDATERAD. Efter att ha exploderat på App Store och blivit den mest nedladdade gratisappen under januari månad tas nu spelet Flappy Bird bort. Tillverkaren förnekar att det beror på juridiska orsaker.

Läs hela artikeln här

Det här var intressant läsning i sammanhanget: http://zachwill.com/flappy-bird/

Författaren har laddat ner samtliga recensioner av Flappy Bird och placerat det på en tidslinje och det är heeelt galet hur det tog fart. Det verkar som att Dong Nguyen förmodligen använde sig av köpta recensioner och sedan tog det fyr av bara h-vete, ett utdrag:

Citat:

And then, February 1st hit.

You’ve got to keep in mind that this game is a Helicopter clone with Mario-inspired graphics. It was made in a single week, and largely ignored by users for months. The initial release was ignored. The update was ignored. The reviews and ratings during the holiday season were ignored.

Even after possibly using some sort of small bot network, the total app downloads had to be relatively minor at the beginning of January. It was still going completely unnoticed on the App Store. (I’d suggest probably less than 10,000 iOS devices had Flappy Bird on them before January 9th.)

January 22nd Dong Nguyen was probably extremely excited about the couple months worth of revenue his marketing experiment had pulled off. With the recurring in-game ads and 800 reviews in a single day, Flappy Bird was beyond a success. Mission accomplished.

February 1st Dong Nguyen, on the other hand, must have questioned if the world had lost its mind.

On February 1st, reviews exploded to 800 in a single hour. 6,500 iTunes App Store reviews in a single day. February 1st is the day Dong Nguyen woke up, stretched, checked email, checked Twitter, checked iTunes, and witnessed millions of downloads happening.

Millions.

You can only imagine what that must have felt like.

Förra veckan råkade jag av en händelse på en gamervideo på youtube där en svensk på svordomsfull engelska testade och spelade diverse spel. Mest kuta-skjuta på pc, men också Flappy Bird på iPad. Verkade grymt svårt och irriterande även för en van spelare - men kanske vanebildande? Inget som jag blev lockad att prova.

Det barnen hört talas om mest och vill spela just nu är Badlands.

  • Medlem
  • 2014-02-11 10:50

Jag tycker detta är riktigt roligt. Kikar på Blocket och ser hutlösa ockerpriser för mobiler som har detta spel. Och hur gör de när de säljer telefonerna, får man behålla deras Apple-ID så man kan spela vidare? Högt säkerhetstänkande!
Hoppas verkligen att INGEN köper denna skit! Ett exempel:

Är det någon som tror att dessa telefoner verkligen blir sålda till dessa priser? Ja, lite kul är det allt!

  • Medlem
  • 2014-02-11 11:11

Jag har inte testat spelaet. Men när jag först läser här, sen ser dessa annonser på Blocket, så känner jag ju att jag måste kolla på Youtube. Och det ser ju skittråkigt ut!
Sen har vi detta med säkerheten som sagt. De som säljer dessa telefoner låter alltså köparen behålla deras Apple-ID så de kan fortsätta spela? Hur mycket skit kan då inte köparen ställa till med iMessage, mail, Safari-synk osv för säljaren?

Nä. Jag tror att merparten av de som säljer sina telefoner med detta "spel" på inte har en blekaste aning om vad de syssla med. De vill bara ha snabba pengar.

Folk är vansinnig och om en enda telefon blir såld för det där så är det totalt utflippat. Det finns gott om gratis flappy bird kloner att installera istället...

Ja, det är (nog) skittråkigt.
Nej, ingen kommer att köpa någon telefon till dessa priser.

Skulle inte förvåna mig om det är media som lägger upp sådana annonser för att sedan ha något att skriva om...

  • Medlem
  • 2014-02-12 08:03

En på Blocket vill ha 100 000 för sin Galaxy S4 med spelet på. Det roliga är när han skriver: "Endast seriösa köpare"

"Endast seriösa köpare"? Hur vore det med seriösa säljare?

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-02-12 08:43

Kollar man tradera så är det ingen som fått ett bud på sin telefon om de begärt mer än 5000. Dvs, de får ungefär vad telefonen är värd.

Läste att någon fått bud på motsvarande 650 000:- för en lur med spelet, men att buden såg i allra högsta grad fejkade ut.

  • Medlem
  • ?
  • 2014-02-18 13:14

?Har du fått din Mac Pro som du beställde? Nä jag annullerade beställningen och la till en slant på Tradera o fick en nästan ny padda med Flappy Bird istället.

1
Bevaka tråden