Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sned iMac

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-12-16 18:00

Fick min sprillans nya iMac idag efter många om och men och såg ganska snabbt efter att den kom upp på skrivbordet att den är sned, mätte den och såg att den vänstra delen av datorn är cirka 2 mm närmre skrivbordet än den högra sidan. Är det någon som vet om det går att åtgärda snabbt på något vis?

Om jag vore du så skulle jag hellre lämna in den än att ta till handgemäng på din nya iMac.

Undrar om en sådan marginell måttavvikelse är att betrakta som fel. Jag greppade tag i min 24" Apple Cinema Display och den går relativt lätt att jucka sisådär 5 mm.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-12-17 15:17
Ursprungligen av barbapappa_86:

Om jag vore du så skulle jag hellre lämna in den än att ta till handgemäng på din nya iMac.

Nej då, att själv gå in och mixtra är inget jag vågar. Mina förhoppningar är att det anses vara ett fel och kan åtgärdas ganska fort (av professionella) men det kan vara att hoppas för mycket.

Ursprungligen av pmarriott:

Undrar om en sådan marginell måttavvikelse är att betrakta som fel. Jag greppade tag i min 24" Apple Cinema Display och den går relativt lätt att jucka sisådär 5 mm.

Min skärm är ganska fast och stabil, den går att rucka ytterst lite men kommer alltid tillbaka till samma position. Jag har nämn mitt dilemma för ett antal personer bla. min familj och reaktionen är densamma. De som känner mig vet hur vansinnig jag blir av ojämnheter och tänker väl att jag är en perfektionist som letar fel, 1-3 mm låter väl lite i deras ögon men på en bred skärm är det en märkbar oh oacceptabel skillnad. Som sagt så märkte jag att den var sned utan att i första hand dra fram linjaler, tumstockar och måttband utan med blotta ögat.

Ursprungligen av DLP:

Nej då, att själv gå in och mixtra är inget jag vågar. Mina förhoppningar är att det anses vara ett fel och kan åtgärdas ganska fort (av professionella) men det kan vara att hoppas för mycket.

Då så, kontakta inköpsstället och se om du kan få det fixat.

1
Bevaka tråden