Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmdelning släpper in annat användarnamn.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-17 22:26

Hej!

Har en Mac Mini (10.8.5) vid TVn som jag brukar styra från min Macbook Pro (10.8.4) via skärmdelning. Detta i sig är egentligen inget problem. Upplever en väldigt konstig sak bara. Inställningen på Mac Minin är att den ska "Tillåta åtkomst för: Endast användare:". Där har jag sen i sin tur då valt den användaren som jag har på Mac Minin. Det som blir väldigt förvirrat är att när jag sen ska logga in från min Macbook Pro så kommer ibland frågan om användarnamn och lösenord upp. Då mitt användarnamn för Macbook Pron redan är ifyllt, så har jag vid flera tillfällen inte tänkt på det och bara skrivit in lösenordet och kommit in ändå.

Tycker att det e väldigt konstigt att jag kommer in utan att ha, vad jag då anser, rätt användarnamn.

Ska lägga till att mitt användarnamn på min Macbook Pro är "xxxx" men på Mac Minin "xxxx x" däremot är det samma lösenord på båda maskinerna. Men det borde väll inte ha någon betydelse.

Det jag själv har tänkt på är att i och med dem 4 första bokstäverna i båda användarnamnen är samma men följs av (space)+1 bokstav på den ene. Så kanske den av någon anledning inte registrerar det mellanslaget och bokstaven? Nätverk har ju en tendens till inte alltid fatta när det har o göra med mellanslag.

Några idéer?

Edit: Har nu provat att ta bort Användaren från tillåt listan, skapat en kontakt i Kontakter.app, lagt till denna i tillåtlistan. Då kan jag inte logga in med någon av dem, inte ens den nya som jag lagt till.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-17 22:58

Det är inte kortnamn och fullständigt namn på samma användare, som du har provat?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-18 07:21

Hmm. Kortnamn? Det ringer en klocka men är inte riktigt med på vad du menar.

1
Bevaka tråden