Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Parkopplad magic mouse kan inte anslutas ny dator

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, fick med en magic mouse till min iMac, använde den under installationen men sen ersatta jag den med en annan mus. Nu sålde jag musen till en kompis, men går inte att parkoppla till hans dator.
Måste parkopplingen till min iMac tas bort? Isf hur? Måste jag ha musen hos mig för att göra det?

Om datorn hade gått sönder, hade musen varit oanvändbar då, eller finns de en workaround?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-17 18:56
Ursprungligen av Elmeholt:

Måste parkopplingen till min iMac tas bort? Isf hur? Måste jag ha musen hos mig för att göra det?

Nej, parkopplingen till din dator behöver inte tas bort först. Om han öppnar Inställningar > Bluetooth på sin mac och trycker på "+" nere till vänster så börjar datorn leta efter alla lediga bluetooth-enheter inom räckhåll, och man kan göra en ny parning. Den är ledig så länge du inte har din iMac inom räckhåll parkopplad till musen samtidigt.
Om du hade hunnit ge musen ett eget namn så kan han ändra det igen genom via kugghjul-menyn.

Ursprungligen av Elmeholt:

Om datorn hade gått sönder, hade musen varit oanvändbar då, eller finns de en workaround?

Vad menar du, tror du att hans bluetooth kort i datorn är sönder? Vad har han för dator? Kollat batteriet i musen?

Ursprungligen av IngoX:

Nej, parkopplingen till din dator behöver inte tas bort först. Om han öppnar Inställningar > Bluetooth på sin mac och trycker på "+" nere till vänster så börjar datorn leta efter alla lediga bluetooth-enheter inom räckhåll, och man kan göra en ny parning. Den är ledig så länge du inte har din iMac inom räckhåll parkopplad till musen samtidigt.
Om du hade hunnit ge musen ett eget namn så kan han ändra det igen genom via kugghjul-menyn.

Vad menar du, tror du att hans bluetooth kort i datorn är sönder? Vad har han för dator? Kollat batteriet i musen?

Vi kan stänga case'et, tomten som köpte musen hade ju inte plockat bort sin befintliga mus som var parkopplad. Nu fungerar det.

1
Bevaka tråden