Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac startar inte överhuvudtaget

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min trotjänare en iMac 5,1 intelcore 2 Duo, från 2006 vägrar att starta efter att i vanlig ordning varit avstängd över natten. Den är stendöd, inget fläktljud eller ens ett försök till start. Har kollat eluttaget, kopplat ur all extern utrustning och kablar, plockat ur de uppgraderade ram-minnena vilka har suttit i i flera år (Har dock inte haft tillgång till orginalen, som ersättning), försökt återställa SMU genom att hålla inne startknappen, strömkabeln ser ut att vara hel osv. Tidigare har den aldrig strulat och jag har inte gjort några nyliga förändringar vad jag vet.

Vad är det för fel, och hur åtgärdar man detta? Har inte säkerhetskopierat allt för mycket så är tacksam för svar.

Låter som PSU eller logikkort om den inte ger ifrån sig något liv alls.
Gå till en verkstad och låt denna felsöka datorn åt dig.

Bör inte vara hårddisken så data lär du kunna rädda genom att ta hårddisken och stoppa denna i ett USB-kabinett och kopiera till en ny dator.

Ha alltid en backup.

Okej, har kollat upp apple service-verkstäder i närheten där jag bor. Dom får undersöka den så får vi ta det där ifrån. Om det visar sig att det inte är lönt att behålla datorn, ska man låta verkstad plocka ut hårddisken åt en eller kan man göra det själv?

1
Bevaka tråden