Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

--exclude i rsync inkluderar

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2013-05-03 13:02

Följande snutt borde väl exkludera filer vars filnamn slutar på ".idlk":

rsync - v --exclude=*.idlk --exclude=*.pdf path/to/source/file path/to/target/folder/

Jag får med mig sådana i alla fall.
(Jag kör det via ett applescript.)

Prova med --exclude="*.pdf"

Rsync under OS X är en lite halvsorglig historia. Apple verkar släpa efter ibland när det gäller fitjures.

Ursprungligen av Baron:

Följande snutt borde väl exkludera filer vars filnamn slutar på ".idlk":

rsync - v --exclude=*.idlk --exclude=*.pdf path/to/source/file path/to/target/folder/

Jag får med mig sådana i alla fall.
(Jag kör det via ett applescript.)

Den korrekta syntaxen är väl snarare:

rsync -rv --exclude '*.idlk' --exclude '*.pdf' <path/to/source/folder> <path/to/target/folder>

Om du verkligen vill köra med source som en fil så kanske det vore bättre att testa det innan du startar rsync?

  • Medlem
  • 2013-05-06 20:24

Tack!

  • Medlem
  • 2013-07-05 17:24

@air, jag skrev fel i exemplet, det är mappar jag synkar.
Varför tar det så väldigt mycket längre tid med -rv än -av? Jag får en ruggigt lång lista i svaret från rv, typ alla filer, medan -av ger mig bara de som är ändrade.

  • Medlem
  • 2013-07-05 17:25

Jag slipper å andra sidan både .pdf och .idlk när jag använder -rv.

Ursprungligen av Joacim Melin:

Rsync under OS X är en lite halvsorglig historia. Apple verkar släpa efter ibland när det gäller fitjures.

Fast det här problemet är väl inte rsyncs fel, utan att skalet expanderar * innan det exec:ar rsync?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-07-06 07:31
Ursprungligen av John A:

Fast det här problemet är väl inte rsyncs fel, utan att skalet expanderar * innan det exec:ar rsync?

Precis. Trots att TS kör med AppleScript så kommer väl den tolken att skapa en dotterprocess som kör med (vanligt) shell och då åker man alltid dit på expandering.

1
Bevaka tråden