Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skype under föreläsning?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Göran Lindgren: Fick nyss följande fråga: "Tyvär, jag kan inte komma idag mitt dotter fick hög feber,hon har astmabesvär. Finns möjlighet att följa med er via Skype?" Något bra förslag? eller mindre bra förslag?

Jag ska föreläsa och en deltagare kan inte komma. Hon som inte kan komma har fått min bildserie i Powerpoint. Jag har flera Maccar med mig och bra trådlöst nät. Jag föreläser med Macbook Air kopplad till projektor och kopplar en Macbook med skype och headset på så hon kan höra mig (men inte deltagarnas frågor).

Har funderat på Bambuser men har inte tid att lära och testa så mkt, jag börjar om några timmar.
Tacksam för alla tips, helst enkla och snabba!

Den lösning med Skype tycker jag låter rätt bra. Smidigast är om du delar din skärm så att hon ser själva presentationen som du visar istället för att behöva följa med på sidorna på sitt "egna" dokument.

Vanligtvis när ljudet är som det är så brukar föreläsaren repetera frågan.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Den lösning med Skype tycker jag låter rätt bra. Smidigast är om du delar din skärm så att hon ser själva presentationen som du visar istället för att behöva följa med på sidorna på sitt "egna" dokument.

Vanligtvis när ljudet är som det är så brukar föreläsaren repetera frågan.

Fast skärmdelning i Skype kräver numera Pro vilket kostar, men inte så mycket

1
Bevaka tråden