Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Råkade ta bort köpt album, hur ladda ner på nytt?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2013-04-01 19:26

Hur går jag tillväga för att ladda ner ett tidigare köpt album? Albumet i fråga listas inte som köpt när jag söker på det, och klickar jag på "Köpt" under "Snabblänkar" på iTunes Stores förstasida finns bara kategorierna filmer, appar och böcker. Har följt instruktionerna enligt http://support.apple.com/kb/HT2519?viewlocale... utan framgång. En molnikon visas bredvid musikfliken men de enda album som finns där är de som jag redan har i mitt bibliotek.

EDIT: iTunes in the Cloud har tydligen inte letat sig till Sverige än.

I Sverige får man inte ladda ned på nytt vilket du redan märkt.

Skicka en ticket till Apple och förklara. Har du tur så hjälper de dig med en ny nedladdning.

  • Medlem
  • 2013-04-01 19:33
Ursprungligen av Borttaget:

I Sverige får man inte ladda ned på nytt vilket du redan märkt.

Skicka en ticket till Apple och förklara. Har du tur så hjälper de dig med en ny nedladdning.

Det är så pass alltså. Men är det möjligt att överföra albumet till iTunes från min iPhone? Det fanns där som tur är.

Senast redigerat 2018-07-23 09:06

Prova högerklicka på din iPhone i iTunes och välj överför inköp.

Ursprungligen av keptang:

Prova högerklicka på din iPhone i iTunes och välj överför inköp.

Detta fungerar utmärkt med köpt musik.

Kan tillägga att det inte fungerar med musik man rippat själv.

  • Medlem
  • 2013-04-01 19:41
Ursprungligen av keptang:

Prova högerklicka på din iPhone i iTunes och välj överför inköp.

Vill minnas att det var möjligt i iTunes 10, i 11 hittar jag dock inte det alternativet?

Hur som helst, iTunes reagerade på albumet när jag kopplade min iPhone till datorn och frågade om ville överföra det. Så det löste sig. Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden