Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacLan 2003 om en månad

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Patric Malm, ApplePaj och MacNytt bjuder in till MacLan 2003 den 31:a oktober till 2:a november.

MacLan 2003 arrangeras i Stockholm denna gång och man utlovar spel, chat, filer, tävlingar och sena kvällar framför Macarna.

Henrik Wannheden skriver "Kameror och projektorer kommer visualisera den episka kampen om vem som ska besitta Mac-sveriges tron".

Priset är 150 kronor per person och bör betalas in senast den 15:e oktober.

Vill du anmäla dig? Läsa mer? Då gör du det här:

http://www.macnytt.com/maclan/

Senast redigerat 2003-09-29 12:53

Macnytt nyheter på 99Mac? Skandalöst!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Macnytt nyheter på 99Mac? Skandalöst!

Nog för att det är en smiley efter, men jag tycker att det är seriöst snarare.
Det är en nyhet som berör Mac-Sverige.
Vi behöver fler än ett macforum för allas väl. Dessutom har ju inte 99mac något konkurrerande evenemang.
Och skulle direkt konkurrens mellan två (de enda verkligt aktiva?) macforum i Sverige uppstå skulle vi stå på svag is.
Vad skulle t.ex. hända om Martin tröttnar och rycker strömmen till sin server?
Precis som Macnytt meddelar via sin site hur man kommer åt 99mac när det är strul med DNS:er och ISP:er tycker jag att det är på sin plats att 99mac meddelar att det planeras ett "LAN" (avskyr uttrycket!) med Mac-fokus.

Senast redigerat 2003-09-28 12:28

LAN med typerna som nobbar idén med ett Mac-bord på Dreamhack? Dessutom i en så fjärran plats

Om någon lägger energi, tid och pengar på ett evenemang för oss Macanvändare så måste vi skriva om det.

Vi måste ju uppmuntra fler att hitta på roliga grejer. Som Mac-vandring i Stockholm ett par veckor

Alltid roligt med Mactillställningar.. Men för min del ligger Stockholm för långt bort. DH Winter känns betydligt roligare då. Det är ett större LAN med fler tävlingar, och det kommer 6000(?) pers.
Och så får man visa sin Mac för alla PC-nissar också

1
Bevaka tråden