Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pajat installation (rEFIt)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-19 13:16

Jag har pajat min installation av Mountain Lion så till den milda grad att det inte går att återställa den från återställningspartitionen, jag tror jag har pajat EFI-partitionen i samband med rEFIt och Ubuntupill. Nu gråskärmar den (tokhänger sig och startar om) stup i ett.

Min optiska enhet är paj, och jag undrar var jag kan få tag på en Mountain Lion-sticka, så jag kan göra en ny installation.

Någon som vet? Jag bor i Stockholm.

Vänligen, Ylan

Vilken Mac har du?
Kan du inte göra en internet recovery? http://www.apple.com/osx/recovery/

Ursprungligen av Ylan:

Jag har pajat min installation av Mountain Lion så till den milda grad att det inte går att återställa den från återställningspartitionen, jag tror jag har pajat EFI-partitionen i samband med rEFIt och Ubuntupill. Nu gråskärmar den (tokhänger sig och startar om) stup i ett.

Min optiska enhet är paj, och jag undrar var jag kan få tag på en Mountain Lion-sticka, så jag kan göra en ny installation.

Någon som vet? Jag bor i Stockholm.

Vänligen, Ylan

Om du inte har tillgång till en annan Mac med Lion eller senare är det svårt. Apple säljer inga installationsstickor med Mountain Lion utan den långa vägen är att installera Snow Leopard och via App Store lägga in Mountain Lion igen.

1
Bevaka tråden