Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudfil till YouTube med QuickTime Pro

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är så att jag lätt vill kunna dela mina låtar på YouTube, men som ni vet krävs ett videospår för detta och deras "bildspel" verkar inte ha stöd för eget ljudspår. Det är så sjukt smidigt med iPad - men på dator, från GarageBand eller Logic, så måste man först rendera till fil, skapa ett projekt i iMovie blabla riktigt slött. Det enklaste sättet jag kommit på är att öppna en bild i QT Pro, select all, kopiera, öppna ljudfilen i QT och välja "Add to selection & scale" - exportera! Filmen spelar, allt fint, men YouTube hatar filerna, oavsett codec (h264 SKA funka..) Kan någon shed some light på detta eller har ett enkelt alternativ? Det finns en sida som låter en göra detta, men jag vill ha ett desktop-alternativ!

Vad händer om du sen öppnar QT-filmen med nya QuickTime X och väljer Dela: Youtube?

Ursprungligen av Anders T:

Vad händer om du sen öppnar QT-filmen med nya QuickTime X och väljer Dela: Youtube?

Sent svar, men tack för hjälpen! Det gick icke! Dock löste jag det genom att se till att bilden höll en videostandard 16:9 (640x360), då funka det fint!!

1
Bevaka tråden