Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fördelar/ nackdelar med att klistra in illustrator i indesign

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På min arbetsplats envisas folk med att öppna illustratorbilder jag gjort, klippa ut dessa och klistra in i InDesign.
Det är enligt mig ingen höjdare, men nu undrar jag hur bra eller dåligt det egentligen är. Blir jäkligt tunga InDesignfiler och en massa i mina ögon onödiga objekt. Vad händer med tex rastrering av skuggor och nätövertoningar? Känns som man borde MONTERA istället för att kopiera. Som argument för är att man kan ändra färg på saker......
/Martin

Öppna Illustrator-filer och sen klistra in i InD - den var ny!

Men spontant låter det som upplagt för skumma problem. Och det är väl du som får ta skiten utifall något går snett då det ju är "din illustraton"...

Martinator, håller fullt med dig om att det är ingen höjdare. Jag själv monterar in bilderna.

MEN, du kan säga till dem… "om ni gör på ert sätt, istället för det jag rekommenderar, så får ni själva ta itu följdproblemen som kan uppstå pga detta…" – då skall du inte behöva ta skiten om det går snett - då du har gett dem rekommenderat sätt att arbeta och avskrivit ansvar för att de inte följer dina goda råd…

Jag håller också med dig, Martin.
Det låter som nån inte har lärt sig rätt.
Jag har sett folk göra mycket konstiga saker för att dom inte fattar hur det funkar.
Men dom klistrar inte in Photoshopbilder?

/Jonny

1
Bevaka tråden