Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var kommer det här konstiga iCloud/Me-kontot från?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-12-21 15:09

Igår skulle jag återställa min gamla 4:a på min gamla Macbook och blev då ombedd att auktorisera den med mitt Apple-ID. Efter det kommer det upp att jag måste auktorisera datorn för ett "[email protected]" också. Idag får jag ett mail till min iCloud på min 5:a som är adresserat till den adressen också.

Var och hur har det smugit sig in? Har aldrig sett kontot förut.

Har den varit jailbreakad?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-12-21 15:34
Ursprungligen av keptang:

Har den varit jailbreakad?

Svar ja. Försökte googla på adressen men får inte upp att fler haft den.

Då beror det på det, kan ligger/låg kvar något skräp.

Varit med om det själv nån gång för ett par år sen.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-12-21 16:41
Ursprungligen av keptang:

Då beror det på det, kan ligger/låg kvar något skräp.

Varit med om det själv nån gång för ett par år sen.

Mycket märkligt. Följde ju med säkerhetskopian till min 5:a också. Frågan är var det är lokaliserat och hur jag får bort det?

Ursprungligen av CEk:

Mycket märkligt. Följde ju med säkerhetskopian till min 5:a också. Frågan är var det är lokaliserat och hur jag får bort det?

Det blir nog svårt att hitta, gör en ren återställning om du inte har allt för viktiga SMS osv som du vill spara..

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-12-27 08:40
Ursprungligen av keptang:

Det blir nog svårt att hitta, gör en ren återställning om du inte har allt för viktiga SMS osv som du vill spara..

Har ju tyvärr alldeles för mycket jag vill spara för att en återställning skall vara aktuell. Idag fick jag ytterligare ett mail, denna gång var det adresserat till "[email protected]". Väldigt konstigt det här, måste ju gå att få bort det på något vis.

Ursprungligen av CEk:

... Idag fick jag ytterligare ett mail, denna gång var det adresserat till "[email protected]"...

Att få mail med konstiga mottagaradresser händer ju i stort sett varje dag. Vad som syns i mottagaradressfältet behöver inte ha någon koppling alls till den faktiska mottagaradressen.

Att du ombeds auktorisera med en okänd adress, och att du får mail med konstig mottagaradress, är två helt olika saker, och har förmodligen ingenting alls med varandra att göra.

Senast redigerat 2012-12-28 00:58
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-12-28 00:32
Ursprungligen av CEk:

…Efter det kommer det upp att jag måste auktorisera datorn för ett "[email protected]" också. Idag får jag ett mail till min iCloud på min 5:a som är adresserat till den adressen också. …

Dyker allt detta upp på mailen? Isåfall är det bara spam. Skicka till skräpposten.

1
Bevaka tråden