MP3-spelare?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-09-24 13:08

Jag är sugen på att skaffa mig en MP3-spelare, men iPod är lite för dyr.
Vad finns det för andra som funkar med Mac?
Och, finns det några andra än iPod som har stöd för AAC?

• Oregistrerad
  • 2003-09-24 14:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av DaPhox
Den här:

http://www.panasonic.com/consumer_electronics/ewear/sd_audio_players.asp

Vet inte om den har Mac-stöd dock.

En bit ner på sidan står det:

Citat:

4.
USB Driver and SD-Jukebox Ver.4.0 cannot be used on Microsoft¨ Windows¨ 3.1, Windows® 95, Windows® 98, Windows NT® and Macintosh®.

Då verkar det ju som att de tänkt på Mac iaf.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-24 20:14
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Arvidsson
USB Driver and SD-Jukebox Ver.4.0 cannot be used on Microsoft¨ Windows¨ 3.1, Windows® 95, Windows® 98, Windows NT® and Macintosh®.

Antagligen OT, men gud vad trött jag blir på att det alltid bara står "Macintosh" i systemkravet! Det borde stå "Mac OS 8.6, Mac OS 9.0, Mac OS 9.2, Mac OS X 10.1, Mac OS X 10.2" eftersom de räknar upp alla windowsversioner. Det här är ju som att skriva "Systemkrav: PC", det säger ju inte så mycket.

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-09-24 21:50

Tror den där går på nästan lika mycket som en iPod faktiskt...

Isf är ju inte valet svårt. Jag tycker spelaren Jens Of Sweden (JOS) är en bra spelare. Generellt har väl mp3-spelare problem med att Macen lägger dubbla filer och att filnamnen blir konstiga ibland.

Tror JOS har hyffsat stöd för Mac iaf.
www.jensofsweden.se

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-24 22:52

Som jag sa till min kompis som tänkte köpa JOS:

För nästan mindre pengar kan man få en gammal begagnad iPod som har mycket mer utrymme och dessutom hårddsikfunktion, ett spel och FireWire.

Eller stämmer det inte?

Jag kan nog bara rekomendera att spara lite mera pengar och köpa en iPod... Jag har en 40GB, och det är nog den bästa teknikprylen jag någonsin lagt mina tassar på! Den släpper jag inte!

• Medlem
  • International user
  • 2003-09-24 23:19

Det som stämmer är att Ipoden är en klumpig gigant jämfört med JOS. Tyvärr skippar dessutom Ipoden när jag har varit ute o joggat med den. Testat med 5gb modellen, samt nyare 20gb. Blev en JOS för mig..funkar helt ok.

• Oregistrerad
  • 2003-09-24 23:27

Är inte JOSen väldigt ful?...

Skulle också försöka få tag på en iPod, det bästa är faktiskt att den klarar AAC-filer, är värt hur mycket som helst för mig i.a.f. AAC snurrar verkligen med mp3 (motsvarande kbps)...

• Medlem
  • International user
  • 2003-09-25 08:21

JOSen är helt ok, däremot är deras logga otroligt ful. Håller med dig Saknar också acc, däremot är det inget jätteproblem tycker jag. Kör ändå mest på höga bitrates på åtminstånde 192k, där märker jag ingen skillnad jämfört med acc.

dustin tar 1795 för 256 MB varianten...

apple tar cirka 3000 för 10 GB iPod...

--------------------------

känns inte som att det är ett så svårt val 256 MB räcker - men inte så långt...sen är iPod ljusår fräckare/snyggare och dubblar som en extra hårddisk...fast det vet ni/du ju redan

• Oregistrerad
  • 2003-09-25 08:42

o sen har vi andrahandsvärdet.
oavsett vilken iPod du väljer så får du nåt för den när du säljer den.
vad får du för en mptrespelare med 256 i minne om sex månader?
du vet redan vad jag tycker, nillon, men vill säga det igen: go for the iPod!!

jag kommer definitivt köpa en iPod...jag väntar dock lite till...mest för att jag har andra saker på min inköpslista...

blir det lite över i kistan...ja då slår jag till

Citat:

Skrevs ursprungligen av Knuckie
Det som stämmer är att Ipoden är en klumpig gigant jämfört med JOS. Tyvärr skippar dessutom Ipoden när jag har varit ute o joggat med den. Testat med 5gb modellen, samt nyare 20gb. Blev en JOS för mig..funkar helt ok.

Kutar du med den i fickan, bältet eller i handen?

• Medlem
  • International user
  • 2003-09-25 10:00
Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Kutar du med den i fickan, bältet eller i handen?

Har testat alla sätten. Funkar bättre med att hålla den i handen, men verkligen inte optimalt. Lyckades få den att skippa när jag körde bräda också

Hur som helst, Ipoden är jättebra också. Man får funderar på vad man ska använda sin spelare till. Jag har en JOS som jag använder för träning , kortare sträckor etc. Ska jag däremot på nån längre resa så åker den gigantiska Ipoden fram

Finns förövrigt 512mb / 1gb Flashminnesbaserade iRiver spelare nu. Synd att de var så otroligt fula bara

www.directman.com

• Oregistrerad
  • 2003-09-25 13:40
Citat:

melfunko,

när fick du din 40 gb och var köpte du den. Själv beställde jag en från Apple Store samma dag som de släpptes men har ännu inte fått min.

/ Perry

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2003-11-15 10:42

Har samma fundering som Nillon.
Tänkte köpa en billigare MP3 spelare.
Mellan 1000 och 1600kr.
Finns det någon som har någon i denna prisklass som funkar med Macen X och ev Itunes?
Vad funkar och funkar ej?
PS! Jag vet att iPoden finns.
Jag är ute efter det bästa för denna prisgrupp. Bra om den är liten.

Fann bla denna
Mambo x MP3/USB PENDRIVE/VOICE RECORDER PC OR MAC
Förutom de andra nämnda, bla JOS m.m.

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2003-11-15 11:35

Vad är ID-Tag stöd

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-11-15 11:37

ID-Tagstöd innebär att den kan visa artist och låtnamn med mera på displayen, och inte bara som vilket nummer låten ligger lagrat på spelaren, som på en cd-skiva.

• Oregistrerad
  • 2003-11-15 12:05

iRiver är en mycket bra MP3 spelare och funkar mycket bra med Mac.

Ljudet är kalas!

Det finns en mäng olika spelare med både flashminne och med hårddisk.

/Heiko

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-11-15 12:14

JazPiper QX verkar vara en ganska intressant spelare, som både har inbyggt minne och kan hantera MMC och SD-minnen.
Komplett.se tar ca. 1100 kr för den, men jag har inte hittat några recensioner eller nåt av den, så jag vill inte chansa och beställa en.

• Medlem
  • Tjörn
  • 2003-11-15 14:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Arvidsson
En bit ner på sidan står det:

Då verkar det ju som att de tänkt på Mac iaf.

Står det inte CANNOT be used eller ser jag helt galet?

Citat:

Skrevs ursprungligen av nillon
Tror den där går på nästan lika mycket som en iPod faktiskt...

Man kan köpa den för US 199.-

1
Bevaka tråden