Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur enkelt ta reda på vem som ringt?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har sedan länge suktat efter liknande funktionalitet som VemRingde för Android även i iPhone.

I väntan på detta (om det någonsin kommer att supportas av Apple):
Finns någon bra app som redan idag läser in info från missade samtal, gör en automatisk uppslagning via hitta/eniro/etc. och sen presenterar en motsvarande samtalslista? Samma typ av upplägg som den vanliga listan över samtal, men med tillägget att okända nummer åtminstone försöker bli uppslagna?

MVH

/Jonas

Inte "laglig" då API:et för telefonboken inte tillåter sådant. TrueCaller är väl det närmaste. Har för mig att Vemringde finns till iPhone också men det är inte integrerat som i Android.

Jag är med på att API:et inte stödjer uppslagning "live" dvs i samband med att det ringer, men kommer man verkligen inte åt nummerlistan på samma sätt som man kan accessa t.ex. adressboken från sin egenutvecklade app?

Ursprungligen av jonas.pavletic:

Jag är med på att API:et inte stödjer uppslagning "live" dvs i samband med att det ringer, men kommer man verkligen inte åt nummerlistan på samma sätt som man kan accessa t.ex. adressboken från sin egenutvecklade app?

Det du får göra är att kopiera numret, starta TrueCaller så finns numret redan inlagt i sökfältet så bara gör du en sökning.

Hur gör jag rent praktiskt för att kopiera numret?

Ursprungligen av grenhall:

Det du får göra är att kopiera numret, starta TrueCaller så finns numret redan inlagt i sökfältet så bara gör du en sökning.

Ursprungligen av jonas.pavletic:

Hur gör jag rent praktiskt för att kopiera numret?

Tryck på den blåa pilen > Tryck och håll på numret välj sedan kopiera från popupen.

Som jag har fått träna mitt sifferminne genom att memorera, swappa till hitta.se och sen knappa manuellt fram tills nu

Tackar!

Ursprungligen av grenhall:

Tryck på den blåa pilen > Tryck och håll på numret välj sedan kopiera från popupen.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-12-18 10:21

Du kan accessa din telefonbok (som TrueCaller gör) men inte något i databasen för gamla samtal (uppringda, missade etc). Det frågade jag redan när europeiska utvecklarteamet besökte KTH, Stockholm dec 2008.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-12-18 11:13

Jailbreak > WhoIsCalling = ovärderligt.

Ursprungligen av CEk:

Jailbreak > WhoIsCalling = ovärderligt.

Den är riktigt bra, tyvärr kan jag inte JB:a längre pga vissa appar.
Hoppas verkligen att Apple skulle vilja bygga in funktionen i iOS.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-12-18 12:49
Ursprungligen av keptang:

Den är riktigt bra, tyvärr kan jag inte JB:a längre pga vissa appar.
Hoppas verkligen att Apple skulle vilja bygga in funktionen i iOS.

Ja, den i sig bara är värt jailbreak anser jag. Sitter med min 5:a nu och tycker det är frustrerande när man vant sig vid att man kan se vem som ringer på några sekunder.

Vad är det för appar som förhindras av jailbreak?

Ursprungligen av CEk:

Ja, den i sig bara är värt jailbreak anser jag. Sitter med min 5:a nu och tycker det är frustrerande när man vant sig vid att man kan se vem som ringer på några sekunder.

Vad är det för appar som förhindras av jailbreak?

En corporate app för att komma åt mail/kalender osv på jobbet.
Den rackarn känner av om luren är jailbreakad.

Annars hade jag gjort det endast för WhoIsCalling och iBlackList.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-12-18 12:56
Ursprungligen av keptang:

En corporate app för att komma åt mail/kalender osv på jobbet.
Den rackarn känner av om luren är jailbreakad.

Annars hade jag gjort det endast för WhoIsCalling och iBlackList.

Surt sa räven. Ah, iBlacklist ja är ju också grym. Mycket folk som efterfrågar appar att blockera kontakter/nummer med.

Vem ringer ?
Vemringde
Truecaller
SMS Groups
WhatsApp
Tycker att det finns flera bra till iPhone. Man kan ju även spärra manuellt till dom tre översta. Dessa är dom jag använder - finns säkert många fler - och kanske bättre.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-12-19 11:21
Ursprungligen av adress@mac:

Vem ringer ?
Vemringde
Truecaller
SMS Groups
WhatsApp
Tycker att det finns flera bra till iPhone. Man kan ju även spärra manuellt till dom tre översta. Dessa är dom jag använder - finns säkert många fler - och kanske bättre.

Visst - men de är alla värdelösa jämfört med android-versionerna då uppslagning varken kan ske "live" när det ringer eller i efterhand mot samtalsdatabasen. Fram till ios 5 kunde man få inofficell (men ändå OK) tillgång till databasen genom att öppna datbasfilen men numera är det helt låst tyvätt.

1
Bevaka tråden