Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logitech Quickcam Express

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • London
  • 2003-09-24 08:56

Finns det någon som kan något om Logitechs webkameror? Jag har en Quickcam express som inte fungerar. Jag vet att den är billig men jag fixar hellre den jag har än köper en ny, förutsatt att det är billigare.
Kan man kolla kommunikationen mellan kameran och datorn på något sätt? Jag sitter på en PC men kan låna en mac och testa med.
Jag vet att hårdvaran är intakt eftersom den funkar då och då men initieras inte som den ska alltid.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-24 09:08

Hej,
Har någon billig logitech på mac (med maccam eller vad drivern heter) och det funkar (bra!)...
Det kan ju strula lite med USB-grejor eftersom det är grejen som skall initiera kommunikationen och måhända är det detta som klickar i ditt fall?

  • Medlem
  • London
  • 2003-09-24 10:11

Möjligt, men hur fixar man det? Eller är det bara att slänga skiten i papperskorgen och tömma papperskorgen

Det jag skulle vilja kolla är hur kameran svarar alt initierar alt låter blir att initiera. Jag har ingen koll på hur USB protokollet fungerar, så upplys mig gärna.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-24 10:16

Tja... Lägg in maccam på mac:en och prova kameran där...
Svarar den som den skall när du rycker igång "maccam.app" så är det inget fel - är det fel så får du studera hur drivers funkar i osx om nyfikentehten räcker (registrera dig på ADC och rota runt rejält )

[EDIT: Det är inte många usb-grejor på pezen? Det finns ju en max ströförbrukning och sådant kan strula...]

  • Medlem
  • London
  • 2003-09-25 03:31

Nej, det är bara en mus och min Palm. Det är inte drivrutinerna jag är intresserad av utan ett program som kan visa mig vad kameran gör i initieringen alt inte gör.
Sen kan man ju lära sig USB-protokollet om man tycker det är kul...

1
Bevaka tråden