Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

16 GB RAM i MBP i7 2,2 early 2011?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-11-19 22:20

Jag har en 17" MPB i7 2,2 GHz med maxat på 8 GB RAM enligt Apples spec. Går det att trycka i mer till 16 GB?
(Eller ska man försöka skaffa en ny? )

Jag har en 13" i5 2,3 GHz från tidigt 2011 som jag kör 16GB i. Tycker att det funkar bra men datorn blir varmare än förut och det stör jag mig ganska mycket på.

Ursprungligen av gubbslyna:

Jag har en 13" i5 2,3 GHz från tidigt 2011 som jag kör 16GB i. Tycker att det funkar bra men datorn blir varmare än förut och det stör jag mig ganska mycket på.

Har antagligen ingenting med minnena att göra. Minnen står för ytterst liten del av totala strömförbrukningen.

Ursprungligen av hansfilipelo:

Har antagligen ingenting med minnena att göra. Minnen står för ytterst liten del av totala strömförbrukningen.

Eftersom datorn blir varmare efter byte av minne och mindre varm när jag sätter i dom gamla bör det väl rimligtvis bero på minnena.

Ursprungligen av gubbslyna:

Eftersom datorn blir varmare efter byte av minne och mindre varm när jag sätter i dom gamla bör det väl rimligtvis bero på minnena.

Kan det vara att Sleepimage blir större som gör att det skrivs mer data till disken som gör att datorn blir varmare?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-11-20 13:00
Ursprungligen av ill_chrill:

Kan det vara att Sleepimage blir större som gör att det skrivs mer data till disken som gör att datorn blir varmare?

Fast det skrivs ju generellt mindre till disk när man har mer minne installerat. Minnen kan bli väldigt varma det är därför en del minnen levereras med kyl"flänsar". Hur varma de blir skiljer en del från olika tillverkare en del minneskretsar överklockas nog och blir därför extra varma.

  • Medlem
  • 2012-11-19 22:30

Är det samma minnen i den? Vilka då isf?

Ursprungligen av Baron:

Jag har en 17" MPB i7 2,2 GHz med maxat på 8 GB RAM enligt Apples spec. Går det att trycka i mer till 16 GB?
(Eller ska man försöka skaffa en ny? )

Det går bra. Alla chipset för Intel Sandy Bridge-processorer (som sitter i MBP 2011) stöder minst 16 GB minne. Jag kör själv 16 GB minne i min Mini Server (2011, samma chipset som MBP 2011).

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-11-19 23:15

Go for Crucial.

Ursprungligen av Baron:

...Går det att trycka i mer till 16 GB?...

Ja, det går.

MacBook Pro "Core i7" 2.2 17" Early 2011 Specs (Early 2011 17", MC725LL/A, MacBookPro8,3, A1297, 2352-1*) @ EveryMac.com

  • Medlem
  • 2012-11-24 14:02

Det gick tom med snabbare minnen:

1
Bevaka tråden