Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kalendern ändrar inte språk

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I mitt försök att lära mig ett nytt språk har jag som komplement till den språkkurser jag går ändrat språk i min iPhone och iPad. Att byta språk i systemet är lätt som en plätt, men varför behåller bl.a. Kalendern svenska som språk. Har letat efter hur jag ändrar det men inte hittat något. Det är ju ett perfekt sätt att nöta in veckodagar och månader. Ha någon koll på hur man gör det? Det borde ju gå för jag antar att resten av världen inte har kalendern på svenska.

Låter som en bra idé. Skumt att det inte funkar m kalendern dock för det ska gå. Jag kör själv min iPad på engelska o det inkluderar kalendern. Har du testat att starta om din iPhone o iPad?

För att starta om
Avstängning: håll ner hem-knappen tills du får en slider på skärmen. Drag denna till "stäng av/shut down".
Påslagning: håll inne hem-knappen tills äpplet dyker upp på skärmen, låt enheten starta upp o kolla sedan om detta gjorde nån skillnad

  • Medlem
  • 2012-11-07 19:15

Du måste ställa in regionformat under internationellt till den "region" du vill använda.

1
Bevaka tråden