Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad tycker du om skeumorfism?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-11-07 20:40
Ursprungligen av gabra:

Jag håller med. Kontakter i OSX har t.ex. blivit mycket sämre än tidigare. Jag kan tipsa om Cobook som alternativ, den är dessutom gratis.

Tittar man på miniräknarappar så tycker jag att det är ett slående exempel för hur Skeumorfism har hämmat utvecklingen i 30år. En dator är ju en fantastisk räknemaskin och ändå väljer Apple m.fl. att tillvarata miniräknarens svagheter.

Det är ju upp till användaren. Själv gillar jag miniräknarens enkelhet när man bara ska göra enklare uträkningar för mer avancerat så finns det ju andra program.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-07 21:05

Jag använder oftast Spotlight i stället för miniräknaren. Ctrl-mellanslag, och så skriver man vad man ska räkna ut. 355/113

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-11-07 21:13
Ursprungligen av pesc:

Jag använder oftast Spotlight i stället för miniräknaren. Ctrl-mellanslag, och så skriver man vad man ska räkna ut. 355/113

Jag har stängt av Spotlight för gott, det tar alldeles för mycket resurser.

Ursprungligen av Gordy:

Jag har stängt av Spotlight för gott, det tar alldeles för mycket resurser.

Farligt OT nu....

Men hur stänger man av Spotlight? Själv använder jag Alfred (tidigare Quicksilver) och skulle lika gärna kunna koppla ur Spotlight... Men hur?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-11-07 23:08
Ursprungligen av iTiger:

Farligt OT nu....

Men hur stänger man av Spotlight? Själv använder jag Alfred (tidigare Quicksilver) och skulle lika gärna kunna koppla ur Spotlight... Men hur?

Stänger du av Spotlight försvinner även möjligheten att söka filer i Alfred.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-11-07 23:15
Ursprungligen av iTiger:

Farligt OT nu....

Men hur stänger man av Spotlight? Själv använder jag Alfred (tidigare Quicksilver) och skulle lika gärna kunna koppla ur Spotlight... Men hur?

I systeminställningar/spotlight/integritetsskydd så kan du välja var Spotlight inte ska söka.

Bevaka tråden