Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärm för WoW (13" MBP 2012)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-11-04 13:21

Hej.

Jag har återupptaget mitt wow-spelande sedan jag köpte min första Mac och Mists of Pandaria släpptes.

Nu är det ju lite småtråkigt att spela på en 13"-skärm. Så jag är på jakt efter en bra skärm att koppla MacBooken till när jag spelar. Har läst lite engelska forum att det ska vara lite klurigt.

Har ni några tips på en vettig skärm? Storlek spelar ingen större roll. Men 21,5" och uppåt. Priset runt 1500:-

Vad ska man tänka på osv. Ska man köra skärmdubblering eller bara utöka?

Tack på förhand.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-04 13:41

Du kan i stort sätt köra vilken skärm som helst till en 13" MacBook Pro. Native har du Display Port ut men hittar du ingen skärm med det kan du skaffa en display port till DVI adapter.

Troligen får du aningen bättre prestanda om du kör "clam shell mode" på den externa skärmen. Kör du i "native" upplösning för en extern 21" skärm är sannolikheten att du även får aningen sämre prestanda än från MacBookens egna skärm då upplösningen blir högre. Men att koppla in en extern skärm är inga konstigheter alls.

Köpte nyligen en Samsung S24B350H på netonnet för 1549kr, en helt otroligt underbar skärm enligt min åsikt !!

1
Bevaka tråden