Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper iOS 6.1 beta och XCode 4.6 beta till utvecklare

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Som rubriken lyder. Har inte ännu sett vad som är nytt, men ni som har utvecklarkonton, skynda ladda hem!

Då ska vi se vad som är nytt i iOS 6.1.

"Apple mentions a number of changes and known issues, including several related to how developers can integrate Apple's new mapping service in their apps, as well as an improvement to how boarding passes are handled in Passbook, and a few minor changes to Safari.
"

enligt Macrumors.com

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-01 22:27

Nytt är en stor rapportera fel-knapp i Kartor.
Nya musikknappar på låsskärmen.
Förbättringar av API:er för kartor.

  • Superhjälte
  • 2012-11-08 15:03

Danska Telia gick väl ut tidigt med att det kommer fungera med 4G på iPhone 5 via 1800 Mhz-bandet från och med november?

Slänger in den strax! ;D

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-11-08 13:05
Ursprungligen av g0tr00t:

Slänger in den strax! ;D

Varför det? Du som har så mycket problem redan som det är, borde väl inte lägga in en beta och få mer problem.

Ursprungligen av Mija:

Varför det? Du som har så mycket problem redan som det är, borde väl inte lägga in en beta och få mer problem.

Jag är utvecklare och har konto, så varför inte testa då för?

Senast redigerat 2012-11-26 09:13
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-15 14:14

Är det någon som testat ifall man kan installera 6.1 via itunes i Windows?
Jag har registrerat min telefon via xcode på min mac så den har iOS Team Provisioning profilerna, men sitter mer på min arbetsdator och jobbar än min mac nu för tiden.

Xerfas, ska inte vara några problem då den auktoriserar telefonen via Apples servrar.

Märker av att beta 2:an har blivit mycket snällare mot batteriet än vad beta 1:an var. 1:an slukade batteriet utan att man ens gjorde något, så på 1 timma hade den kunnat blåst 10-20%. Hade telefonen kopplad mot extern radio i minusgrader nu i helgen och var ute och jobbade i ett par timmar, 10% tror jag det gick under dessa timmar då den spelade musik hela tiden.

Har även förlorat mina buggar som jag hade från iOS 6 och sen senare i iOS 6.0.1.

Ursprungligen av g0tr00t:

Xerfas, ska inte vara några problem då den auktoriserar telefonen via Apples servrar.

Märker av att beta 2:an har blivit mycket snällare mot batteriet än vad beta 1:an var. 1:an slukade batteriet utan att man ens gjorde något, så på 1 timma hade den kunnat blåst 10-20%. Hade telefonen kopplad mot extern radio i minusgrader nu i helgen och var ute och jobbade i ett par timmar, 10% tror jag det gick under dessa timmar då den spelade musik hela tiden.

Har även förlorat mina buggar som jag hade från iOS 6 och sen senare i iOS 6.0.1.

Möjligen en bugg som jag fått med 6.0.1; man kan inte återställa telefonen med hem- och powerknappen längre? Hur jag än trycker får jag bara skärmdumpar.

Däremot så har en ny bugg däremot uppdagats som är buggrapporterad nu...

Är telefonen ansluten till datorn så kan den tappa ljudstyrkan på väsentliga signaler så som SMS, mail och annat fast bibehålla styrkan på vanliga ringsignaler ibland. Trots att den nästan är på högsta så hör man inte ljudet ett piss...

Jag har lagt in 6.1 beta 2, jag har inte hittat någon knapp för LTE i inställningarna. Kan det vara så att detta funkar bara med Telia än så länge?
Jag har Tele2 ska det sägas.

Ursprungligen av westerlu77:

Jag har lagt in 6.1 beta 2, jag har inte hittat någon knapp för LTE i inställningarna. Kan det vara så att detta funkar bara med Telia än så länge?
Jag har Tele2 ska det sägas.

Det får du heller inte. Finns LTE tillgängligt på ett band som stöds så kopplar den automagiskt upp mot det. Vill du stänga av LTE, så får du stänga av 3G eller Mobildata.

Vet du vilka operatörer som stödjer LTE i nya 6.1 än? Är det bara Telia än så länge?

Ursprungligen av westerlu77:

Vet du vilka operatörer som stödjer LTE i nya 6.1 än? Är det bara Telia än så länge?

Du ser det från fel håll. Enligt rykte har iPhone 5 stöd för fler frekvenser på LTE iom 6.1. Operatörerna har de band de hade innan också.

Men hur kommer det sej då att t.e.x den danske apputvecklaren får igång LTE på sin telefon med iOS 6.1?

Ursprungligen av westerlu77:

Men hur kommer det sej då att t.e.x den danske apputvecklaren får igång LTE på sin telefon med iOS 6.1?

Förmodligen för att telefonen då kunde hoppa på ett LTE-band som den inte kunde ansluta till före 6.1.

Någon som kör 6.1? Funkar det bra?

Förutom att det drar mer batteri igen för mej så funkar det bra. Ingen LTE för mej som sagt. Ringde till Tele2 för att höra mej som vanligt så får man inga svar på någonting.. Antar att det är säkert på gång men efter nyår då.
En annan grej som jag har retat mej på är att det laggar pyttelite när man skriver på tangentbordet o detta gör att man skriver en hel del mer fel än förr.

Ursprungligen av westerlu77:

Förutom att det drar mer batteri igen för mej så funkar det bra. Ingen LTE för mej som sagt. Ringde till Tele2 för att höra mej som vanligt så får man inga svar på någonting.. Antar att det är säkert på gång men efter nyår då.
En annan grej som jag har retat mej på är att det laggar pyttelite när man skriver på tangentbordet o detta gör att man skriver en hel del mer fel än förr.

Kan kanske bero på att LTE fungerar felfritt nere i Danmark som det skrivits om här tidigare, då Danskarna kör på rätt nät, mot för här i Sverige på ett nät som just nu inte används.

Har precis uppgraderat mig med en iPhone 5, så håller på och slänger in 6.1 beta 2, då 6.0.1 slukar batteri. Beta 2:an som jag skrev tidigare var oerhört snäll med batteriet på min iPhone 4S! ;D

Gnabbas kan ni väl göra via PM så slipper vi övriga medlemmar ta del av det.

Tack!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-11-30 01:26

Vad tror ni? Ska man fortsätta ha den batterislukande 6.0.1 kvar tills 6.1 kommer och hoppas att det är löst då? Eller ska man börja om från början och lägga in allt och bla bla bla, blir trött bara jag tänker på det. För som det är nu, så käkar telefonen batteri, utan att jag gör något jätte krävande.

Ursprungligen av vicce:

Vad tror ni? Ska man fortsätta ha den batterislukande 6.0.1 kvar tills 6.1 kommer och hoppas att det är löst då? Eller ska man börja om från början och lägga in allt och bla bla bla, blir trött bara jag tänker på det. För som det är nu, så käkar telefonen batteri, utan att jag gör något jätte krävande.

Den bedömningen kan du väl bara göra själv? Ingen här vet när 6.1 kommer.

Och nu finns beta 3 tillgänglig för utvecklare.

Hur ser app-kompabiliteten ut på Beta 3?

Ursprungligen av grenhall:

Hur ser app-kompabiliteten ut på Beta 3?

Sitter på beta 3:an nu, och har inte stött på nå patrul ännu.

Ursprungligen av g0tr00t:

Sitter på beta 3:an nu, och har inte stött på nå patrul ännu.

Release-notes för b3 verkade helt klart lovande med inga direkt störande buggar.

Så nu kör jag iOS 6.1 Beta 3 med en klar förbättring i batteritid. 75% kvar och 2h 30min användning med 7h standby.

Inga buggar att rapportera.

Däremot vill jag poängtera att man som icke-utvecklare utan registrerat UDID ska hålla sig i skinnet då denna beta blockar alla installationer på icke utvecklartelefoner. Man kan alltså inte aktivera telefonen om ens UDID inte är reggat i iOS provisioning portal.

Bevaka tråden