Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 6.0.1 ute nu

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som rubriken lyder. Uppdateringen fixar följande:

Fixes a bug that prevents iPhone 5 from installing software updates wirelessly over the air
Fixes a bug where horizontal lines may be displayed across the keyboard
Fixes an issue that could cause camera flash to not go off
Improves reliability of iPhone 5 and iPod touch (5th generation) when connected to encrypted WPA2 Wi-Fi networks
Resolves an issue that prevents iPhone from using the cellular network in some instances
Consolidated the Use Cellular Data switch for iTunes Match
Fixes a Passcode Lock bug which sometimes allowed access to Passbook pass details from lock screen
Fixes a bug affecting Exchange meetings

Trevligt!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-11-01 18:55

Snyggt med kugghjulen som snurrar

Tack för tipset:)

Tyvärr har man inte fixat buggen där radbrytning inte ger versal. Störigt.

Efter vad jag förstår - kan man inte göra uppdateringen direkt i iTunes. Antingen får man hämta hem en fix under Inställningar - uppdatering på iPhone 5 - och sedan iTunes. Eller också - vilket är enklare - ta hela paketet direkt från uppdatering i Inställningar i iPhone 5
Detta gäller tydligen bara iPhone 5. Försökte själv ansluta till iTunes - och fick felmeddelande.
Ni som kan och har hastigheten - kör hela uppdateringen direkt i telefonen.

Ursprungligen av adress@mac:

Efter vad jag förstår - kan man inte göra uppdateringen direkt i iTunes. Antingen får man hämta hem en fix under Inställningar - uppdatering på iPhone 5 - och sedan iTunes. Eller också - vilket är enklare - ta hela paketet direkt från uppdatering i Inställningar i iPhone 5
Detta gäller tydligen bara iPhone 5. Försökte själv ansluta till iTunes - och fick felmeddelande.
Ni som kan och har hastigheten - kör hela uppdateringen direkt i telefonen.

Beror inte det på buggen som åtgärdas om man först tar hem iPhone 5 Updater-fixen?

Ursprungligen av Capeman:

Beror inte det på buggen som åtgärdas om man först tar hem iPhone 5 Updater-fixen?

Helt rätt ! Gäller BARA iPhone 5.

App Store på iPad är fortfarande lika förtvivlat långsam.

För övrigt tycker jag det är trist att man inte kan hålla ihop iOS-uppdateringarna. Apple TV fick ingen uppdatering idag och ligger på version 5.1.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-11-06 10:51

Trodde buggarna man själv har skulle försvinna men icke...

* Kameran kraschar fortfarande och fastnar direkt då man öppnar den.
* Meddelande / Messages kraschar fortfarande titt som tätt.
* Tar år innan man ser att ett SMS har gått iväg, hör bara ljudet först.
* SMS är grön och MMS är blå fortfarande! iMessage är avstängt...
* Bryter ihop ibland då man spelar musik.
* Startar om sig själv då man drar ur strömsladden ibland!

Har gjort flertalet återställningar till ny telefon och inget hjälper... Kanske dags att lämna in och få en ny?

Ursprungligen av g0tr00t:

Trodde buggarna man själv har skulle försvinna men icke...

* Kameran kraschar fortfarande och fastnar direkt då man öppnar den.
* Meddelande / Messages kraschar fortfarande titt som tätt.
* Tar år innan man ser att ett SMS har gått iväg, hör bara ljudet först.
* SMS är grön och MMS är blå fortfarande! iMessage är avstängt...
* Bryter ihop ibland då man spelar musik.
* Startar om sig själv då man drar ur strömsladden ibland!

Har gjort flertalet återställningar till ny telefon och inget hjälper... Kanske dags att lämna in och få en ny?

Har inte något av dessa problem. Byt ut snarast !

Ursprungligen av g0tr00t:

Trodde buggarna man själv har skulle försvinna men icke...

* Kameran kraschar fortfarande och fastnar direkt då man öppnar den.
* Meddelande / Messages kraschar fortfarande titt som tätt.
* Tar år innan man ser att ett SMS har gått iväg, hör bara ljudet först.
* SMS är grön och MMS är blå fortfarande! iMessage är avstängt...
* Bryter ihop ibland då man spelar musik.
* Startar om sig själv då man drar ur strömsladden ibland!

Har gjort flertalet återställningar till ny telefon och inget hjälper... Kanske dags att lämna in och få en ny?

När jag skickar MMS till annan iPhone med iMessage avstängd blir det skickade meddelandet Grönt och det mottagna meddelandet grått.
När jag gör samma med WIFI som ju du har påslagit - blir skickat meddelande (iMessage) blått och mottaget grått.
Min slutsats är att har du wifi på - så väljer den iMessage till annan iPhone. Om inte så väljer den MMS.
Låter det riktigt ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-07 22:08

Måndagsex. Lämna in direkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-08 00:46

Ingen fungerande kartapp?

Så jag är alltså ensam om att ha haft samma bugg i både 6 och 6.0.1 med att SEND-knappen är grön för SMS och blå för MMS?

Ursprungligen av g0tr00t:

Så jag är alltså ensam om att ha haft samma bugg i både 6 och 6.0.1 med att SEND-knappen är grön för SMS och blå för MMS?

Blå är INTE MMS.

Blå = iMessage (Gratis) – Fungerar endast mellan iOS och Mac OS X enheter, där iMessage är påslagen
Grön = SMS eller MMS

Detta är alltså ingen bugg.

Edit: Såg att du tidigare i en annan tråd tog upp exakt samma sak och vi har även då svarat som ovan att det inte är en bugg.

Senast redigerat 2012-11-08 11:02
Ursprungligen av The Real Viking:

Blå är INTE MMS.

Blå = iMessage (Gratis) – Fungerar endast mellan iOS och Mac OS X enheter, där iMessage är påslagen
Grön = SMS eller MMS

Detta är alltså ingen bugg.

Edit: Såg att du tidigare i en annan tråd tog upp exakt samma sak och vi har även då svarat som ovan att det inte är en bugg.

iMessage ÄR avslaget och MMS är fortfarande blå! Så ja, det är en bugg!

Så förklara varför MMS är blå när iMessage är avstängt, då det har varit såhär sen iOS 6... För jag vet att iMessage innebär blå på både MMS och SMS, nu är iMessage avstängt som du kanske ser, men likt förbannat så är MMS blå och SMS grön!

Hmmm…

Det problemet har jag inte…

MEN det skall tilläggas att jag alltid har iMessage påslaget. Kanske det buggen triggar igång när iMessage är avslaget…

eller

att det är avsiktligt. När iMessage är avstängt så skall man kunna skilja på MMS och SMS.

Men då kunde Apple lika gärna ha lagt en färg till oavsett om iMessage är på eller av t.ex.:
Blå = iMessage
Grön = SMS
Röd = MMS

Ursprungligen av The Real Viking:

När iMessage är avstängt så skall man kunna skilja på MMS och SMS.

Men då kunde Apple lika gärna ha lagt en färg till oavsett om iMessage är på eller av t.ex.:
Blå = iMessage
Grön = SMS
Röd = MMS

Varför inte som förr, GRÖN för SMS och MMS som det var då?

Ursprungligen av g0tr00t:

Varför inte som förr, GRÖN för SMS och MMS som det var då?

Ja, varför inte som förr…

Efter kenjons test verkar det vara en märklig bugg… hoppas Apple tar tag i detta och fixar det i iOS 6.0.2.

Har du, g0tr00t, skickat felrapport till Apple? Om inte, skicka med bilderna du visade i denna tråd + kenjons test resultat om att buggen verkar triggas in beroende på från vilken telefon meddelandet skickas och till vilken telefon…

Senast redigerat 2012-11-08 15:32
Ursprungligen av The Real Viking:

Har du, g0tr00t, skickat felrapport till Apple? Om inte, skicka med bilderna du visade i denna tråd + kenjons test resultat om att buggen verkar triggas in beroende på från vilken telefon meddelandet skickas och till vilken telefon…

Fyllde i en den 30 september redan så ska uppdatera med bilderna nu...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-08 13:51

En väldigt mysko bugg skulle jag vilja säga.
Jag testade nu, slog av iMessage.
Skickar jag ett MMS till en annan iPhone5 blir det grönt (som det ska). Skickar jag ett MMS till en iPhone4s blir det blått. Konstigt...

Ursprungligen av kenjon:

En väldigt mysko bugg skulle jag vilja säga.
Jag testade nu, slog av iMessage.
Skickar jag ett MMS till en annan iPhone5 blir det grönt (som det ska). Skickar jag ett MMS till en iPhone4s blir det blått. Konstigt...

Har det något att göra med vilka av dessa som finns i din telefonbok ? På något sätt måste ju telefonen känna av att det finns möjlighet för mottagaren att ta emot iMessage.

Ursprungligen av adress@mac:

Har det något att göra med vilka av dessa som finns i din telefonbok ? På något sätt måste ju telefonen känna av att det finns möjlighet för mottagaren att ta emot iMessage.

Njaa, väljer jag att gå via Photos och skicka en bild som MMS så blir knappen blå och kontakten blå. Däremot, om jag väljer att skicka MMS i ett redan skickat SMS, så blir det grönt! Så det är här vi har buggen/diffen på färgerna. :S

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-08 14:22

Jag kanske skulle klargöra att jag skickade från en iPhone 5 och att alla tre har senaste iOS (6.0.1). Om det är signifikant att det är modellerna eller någon annan skillnad kanske någon kan verifiera.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-11-09 09:57

Hm, dagens i-landsproblem eller?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-11 12:00

Båda finns i Kontakter. Och jag skickade från WiFi och jag tror de andra också hade WiFi just då. Men om man slår av iMessage troode jag den skulle strunta i WiFi? Och den verkar göra det på den ena modellen....

1
Bevaka tråden