Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker bra och billigt program för sms och mms

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har testat SMS Export och Backuptrans iPhone SMS Transfer for Mac men det första får inte med MMS, samt är ganska "primitivt" och fungerar t ex inte med Mountain Lion vilket gör att jag måste göra allt på den gammal dator. Backuptrans iPhone SMS Transfer for Mac kostar pengar också pengar och det framgår inte vad jag kan se iaf, om även mms inklusive bilderna i mms:et följer med. Är det någon som erfarenhet av Backuptrans iPhone SMS Transfer for Mac är det välkommet med omdömen samt info om mms:en följer med.

Dessa två är det "hetaste" programmen jag hittat. Vill som sagt var få med _alla_ meddelanden – såväl sms som mms. Får jag sedan drömma fritt skulle jag vilja ha med grafiken som den ser ut i iPhonen (och nej det är inte aktuellt att göra skärmdumpar i telefonen eftersom det rör sig om en konversation med närmare 4 000 sms och mms...).

Får man drömma ännu friare skulle jag vilja ha ett program som även tog med de mail som har skickats (Gmail-konto) samt de meddelanden som skickats, och inlägg som gjorts på Facebook

Någon som är sugen på att sy ihop ett sådant program? Hör av dig när det är klart så är jag beredd att betala en slant för det. I väntan på detta mirakel är alla tips och idéer välkomna. Några idéer om vilket program man annars ska sy ihop det i – typ Excel, Pages, Word, iBooks Author... Ska bli dels en pappersvariant men även en "datorvariant" där alla länkar till låtar och annat som skickats ska vara klickbara.

Tanken är hur som att sammanställa denna fyra månader långa konversation på alla ovan nämna plattformar med bilder och allt.

P.(ust... ;-D)

Jag har ingen som helst aning om det går att lösa det du vill och drömmer om....
Men alltså. Jag undrar bara... Är det inte enklare och smidigare att bara sammanställa allt i ett manus istället?
Eller behövs det av juridiska skäl eller vad skall du använda det till liksom?

Vet inte vad "manus" betyder? Finns ingen juridik inblandad alls. Vill bara ha ett så enkelt arbetsflöde som möjligt med ett så bra, smidigt och snyggt resultat som möjligt.

Hittade till slut ett program Phone View som fixar exporten av sms och mms klockrent. Inklusive bilderna i mms:en. På så sätt fick jag ut de 3 900 meddelanden som ingick i denna konversation och kunde exportera det som en pdf som ser ut som konversationen gör på skärmen. Är äckligt smidigt och för min del väl värt de $30 det kostade.

Finns även massor av andra funktioner som kan vara bra vid export eller import till eller från en o-jailbreakad iPhone.

Rekommenderas starkt!

Ursprungligen av zkirtap:

Får man drömma ännu friare skulle jag vilja ha ett program som även tog med de mail som har skickats (Gmail-konto) samt de meddelanden som skickats, och inlägg som gjorts på Facebook

Men, inlägg på FB finns väl om du bara loggar in från en dator med din webläsare.
Gmail kör man ju IMAP emot, allt ligger ju där, du behöver ingen "backup" på Gmail.

Du missförstår vad jag menar: jag skulle vilja ha ett program som "bakar ihop" alla dessa tre trådar kronologiskt och automatiskt: fb, mess/mms och mail.

Det får du, om du kör Windows phone

Där ser man. Men det lär ju aldrig ske å andra sidan ;-D

1
Bevaka tråden