Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återställa kalendern med information från iPhone

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Jag har lyckats med konststycket att radera alla mina data i kalendern.
Dock har jag kvar dom i min iPhone och min iPad.
Finns det nåt sätt att uppdatera kalendern med dom data som finns exvis
i telefonen.

Data är alltså raderade även på iCloud.

Hej!

Antar att du inte har tillgång till någon Time Machine backup av datorn eftersom du ställer frågan. Jag har inte en susning om hur du bär dig åt för att pusha upp innehållet i telefon eller padda till iCloud. Innan du provar borde du däremot se till att ta en backup av enheterna så du har något att rulla tillbaka till. Hur har du förresten burit dig åt för att inte låta iCloud skriva över både telefon och padda? Låtit bli att koppla upp dem sedan missödet?

Ett lite långsökt men ändå fungerande alternativ skulle kunna vara att skapa ett helt nytt apple id som du använder för iCloud. Till detta id skulle du kunna trycka upp innehållet i padda eller telefon genom att helt enkelt byta id på enheten. Därefter kan du lägga till samma id på din dator. Om du inte får något bättre tips i tråden är det bara att känna efter vilket som är jobbigast: att tappa kalenderdata och behöva knappa in det manuellt eller att gå en liten omväg.

Ursprungligen av Sventa46:

Hej
Jag har lyckats med konststycket att radera alla mina data i kalendern.
Dock har jag kvar dom i min iPhone och min iPad.
Finns det nåt sätt att uppdatera kalendern med dom data som finns exvis
i telefonen.

Data är alltså raderade även på iCloud.

Radera ditt iCloud-konto i iOS och lägg till det igen. Då ska den synkronisera det som ligger på telefonen.

Det funkade stort tack!

1
Bevaka tråden