Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac startar om

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av claudiomarino:

Vad är nästa steg? Installera om Mountain Lion?

Ja, du kan ju prova en ominstallation.

Men innan dess så kan du ju prova att starta från en annan startskiva, för att se om problemet kvarstår.

Och innan dess så kan du prova att skapa en ny användare på datorn, för att se om problemet kvarstår.

Men jag tror att lösningen till slut blir att lämna in den.

OK jag ska prova dina förslag. Men du tror alltså det rör sig om ett hårdvarufel?

Jag installerade om OSX och problemet försvann på stört och var borta i nio dagar tills det återkom igår.

Det känns som att det måste vara mjukvarurelaterat? Det kan ju inte vara en tillfällighet att det försvann vid ominstallationen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-08 12:14
Ursprungligen av claudiomarino:

Jag installerade om OSX och problemet försvann på stört och var borta i nio dagar tills det återkom igår.

Det känns som att det måste vara mjukvarurelaterat? Det kan ju inte vara en tillfällighet att det försvann vid ominstallationen.

kolla tempen på processorn och se om du kan hitta ett "break" vid en viss temperatur för då ser du om det har med saken att göra. En snubbe hade ju problem med sin dator, verkade vara Light Room som spökade i hans fall...

Ursprungligen av claudiomarino:

... var borta i nio dagar tills det återkom igår...

Och hur använde du datorn under de nio dagarna? Var det något extra krävande under dag 9?

Eller installerade du något nytt program strax innan problemet återkom?

Eller kopplade in något annat tillbehör, kanske?

Ursprungligen av crayzee:

kolla tempen på processorn och se om du kan hitta ett "break" vid en viss temperatur för då ser du om det har med saken att göra. En snubbe hade ju problem med sin dator, verkade vara Light Room som spökade i hans fall...

Bra idé! Ska testa det ikväll. Vad bör tempen ligga på under tungkörning?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och hur använde du datorn under de nio dagarna? Var det något extra krävande under dag 9?

Eller installerade du något nytt program strax innan problemet återkom?

Eller kopplade in något annat tillbehör, kanske?

Nej, jag använde den som vanligt dvs; streama film via Plex, spela WOW och köra Adobe-sviten. Det märkliga är att när det uppstod igår så delade jag bara musik till Macbook via hemnätverket. Det har som sagt aldrig hänt när jag suttit och gjort något aktivt vid skärmen, bara när jag streamat (via iTunes eller Plex) till bärbara eller under natten när jag inte gjort ett dyft (bortsett från kört torrents).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-08 14:42
Ursprungligen av claudiomarino:

Bra idé! Ska testa det ikväll. Vad bör tempen ligga på under tungkörning?

min gick nog inte över 80 grader tror jag vid handbrake encoding och Borderlands 2 i körandes i bakgrunden. Skulle tippa på runt 78 grader. Idle ligger min runt 45-50 grader

Bevaka tråden