Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macintosh Plus till TimeMachine

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-10-14 19:55

Hej!
Jag funderar på att bygga om en fungerande Macintosh Plus till en TimeMachine, inspirerad av
Redefining “Time Machine”

Men efter att ha sökt efter liknande projekt på nätet blir jag tveksam om det är rätt att ta en fungerande dator och göra om den (tangentbord och mus saknas, vid start vill datorn ha en diskett). På någon sida tyckte man att det är dumt att ta något som fungerar, vilket jag kan hålla med om.

Jag har ingen annan användning för den (utom prydnad i hemmet), så vad råder övriga en att göra?

Om den inte gör ngn nytta så varför inte dra nytta av den genom att använda den till Time Machine?

Är väl bara dumt om du låter den stå och samla damm?

Du kan ju kolla om det är någon som verkligen vill ha en fungerande Plus och byta mot en icke-fungerande? Win-win.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-10-17 09:28

Tack för svaren, jag behåller macen som den är tills vidare och bygger en ny TimeMachine baserad på NAS4Free Home | NAS4Free - The Free Network Attached Storage Project, efterföljaren till FreeNAS. Nu ska jag bara leta fram vilka komponenter det blir.

1
Bevaka tråden