Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Brother HL-1230 anslutning till iMac via Netgears print server

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vill försöka fortsätta använda en väl fungerande Brother HL-1230laserskrivare som varit ansluten till nätverket via en Netgear mini print server PS101.
PS101 - Mini Print Server - NETGEAR.com
Det har fungerat klockrent till PC:n som stod där tidigare. Nu tänkt uppgradering till iMac 24". Hittat IP adressen med hjälp av IP Scanner och lagt till skrivaren via IPP, drivarrutin av standardtyp för modellen.
När jag sen försöker skriva ut får jag meddelande att "skrivaren är upptagen".
Är det kört i och med att varken skrivaren eller printservern egentligen är Mackompatibla? Antagligen saknas drivrutinerna till printserver till Macen
Kan det löna sig att köpa en kabel USB-skrivarportskontakt vilket ju är det enda som skrivaren har?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-13 14:04

Enligt Brothers hemsida stödjer de bara Windows (och Linux). Maila dem och fråga om Macstöd.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-09-13 17:46

Hittat några som lyckats med denna printserver:

After a herky jerky start, my rating of this product jumped from 2 stars to 4. Don't fret Mac owners. If you are trying to integrate your Mac OS X system to print to the Netgear PS101, there is a solution: configure your Mac for IP printing, set the printer type to LPD/LPR, enter the print server IP address, input the queue name, example HPLASER4L_P1 (netgear device name_printer port), and make sure you select the right printer model. If you select Generic or any other model than your printer you will waste paper. I hope this is helpful...

Snow Leopard and Netgear Print Server - macosx.com
Printing to the WGPS606 Wireless Print Server with Macintosh OS X 10.4.2 "Tiger"

Tack- skall kolla detta så snart jag har möjlighet- återkommer med resultatet!

Har nu testat enligt beskrivning och det fungerar klockrent direkt. Varmt tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden