Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple tar bort kritiserade reklamfilmer från nätet

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet inte om de dumförklarar Macanvändare möjligen dumförklarar de alla andra...

Tycker de var lite kul

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-08-23 12:53

Den på flygplanet framställde mac som krånglig. Det vill säga att man behövde ha en genius med sig hela tiden för att använda en mac. Förstår inte vad de tänkte på.

Däremot är det en bra idé att göra en reklamserie på en genius, men att belysa aspekterna att de gärna hjälper till om allt möjligt. Lite på samma sätt som att man i princip kan göra vad man vill i en Apple Store. Det vill säga lyfta fram aspekten av hur hjälpsamma genius är, och att de inte är där för att pracka på dig massa skit du inte behöver. Man gör det utan att blanda in hur man ska göra saker på mac eller iphone, för då dumförklarar man användaren, eller antyder att produkten är krånglig. Om man ska blanda in produkten är det bättre att hålla sig till det man varit bra på: att visa VAD en mac/iphone gör bra, och att man själv bara ser hur enkelt det är, utan att det blir en stor grej av det.

Jag tycker det är lite lustigt dock att samtidigt som Apple släpper rent geniala reklamfilmer för iPhone o Siri med idel kändisar så spottar en annan ända av reklamavdelningen ut dessa för Mac. Man kan verkligen ifrågasätta om de olika avdelningarna överhuvudtaget kommunicerar med varandra. Ordet "Consistency" passar bra in på Mac/iPhone. Grejorna är enkla och välkomnande att använda vilket iPhone reklamen visar men vilket denna Mac reklam visat total brist på...

(jo jag vet att jag argumenterar mot mig eget ovanstående inlägg )

tycker det skall bli spännande att se iPhone 5 reklamen ...

1
Bevaka tråden