Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Påminnelse som dyker upp hela tiden

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-03 12:57

Idag får jag upp en lite ruta med en röd väckarklocka uppe till höger. Jag trycker på stäng men den kommer tillbaka efter några minuter. Om jag trycker på stäng ska den inte försvinna då? Jag har även provat at stänga ned kalendern och startat om datorn.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-08-03 13:03

Skärmdump?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-03 13:56

Så här ser den ut. Ligger just under menyraden uppe till vänster. Kommer från iCal och går inte att släcka ned annat än i ca 2-10 minuter.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-08-03 14:58

Vad står det i själva händelsen i iCal?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-08-03 18:09

Ge Sonia en fin present, så kommer hon ta bort det däringa viruset.
</offtopic>

(förlåt.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-03 20:55
Ursprungligen av frazze:

Vad står det i själva händelsen i iCal?

Jag markerade klar där nu. Kanske det som krävdes. Vi får se. Men varför ha två knappar för Snooze?

Ursprungligen av filuren:

Ge Sonia en fin present, så kommer hon ta bort det däringa viruset.
</offtopic>

(förlåt.)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-08-03 21:04

Nja, jag tittade på en av mina födelsedagspåminnelser. Och där stod det lite annat också. Men de är ju två olika knappar: Snooze och stäng. Inte två Snooze väl?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-03 21:11
Ursprungligen av frazze:

Nja, jag tittade på en av mina födelsedagspåminnelser. Och där stod det lite annat också. Men de är ju två olika knappar: Snooze och stäng. Inte två Snooze väl?

Nää, det var ett försök från mig att vara lustig..;) Ena knappen är Stäng, andra är Snozze. Men just när jag skriver detta dyker den upp igen..:tveksam: Nu har jag alltså klickat på klar i iCal, och händå dyker den upp.

Jag irriterar mig på att Snooze inte står i relation till hur långt tid som är kvar till händelsens start.

Jag får upp en påminnelse nu om att jag ska på ett möte kl 17.00. Jag vill ha en tidig påminnelse så jag planerar dan efter att jag ska gå hem lite tidigare.

Om jag klickar på Stäng så glömmer jag mötet.
Om jag klickar på Snooze så får jag ägna hela arbetsdagen till att snooza för den poppar ju tillbaka efter 5 minuter eller vad det är.

Snooze-tiden borde väl stå i relation till när händelsen startar. Det kanske skulle funka med att dela kvarvarande tid på mitten? Så när det är 8 timmar kvar skulle en snooze betyda att den piper till igen om 4 timmar, sen efter 2 timmar osv.

Oavsett hur man vill ha det så funkar inte det här upplägget i alla fall. Det funkar BARA för väckningar på morgonen.

Ursprungligen av Anders Täpp:

Jag irriterar mig på att Snooze inte står i relation till hur långt tid som är kvar till händelsens start.

Jag får upp en påminnelse nu om att jag ska på ett möte kl 17.00. Jag vill ha en tidig påminnelse så jag planerar dan efter att jag ska gå hem lite tidigare.

Om jag klickar på Stäng så glömmer jag mötet.
Om jag klickar på Snooze så får jag ägna hela arbetsdagen till att snooza för den poppar ju tillbaka efter 5 minuter eller vad det är.

Snooze-tiden borde väl stå i relation till när händelsen startar. Det kanske skulle funka med att dela kvarvarande tid på mitten? Så när det är 8 timmar kvar skulle en snooze betyda att den piper till igen om 4 timmar, sen efter 2 timmar osv.

Oavsett hur man vill ha det så funkar inte det här upplägget i alla fall. Det funkar BARA för väckningar på morgonen.

Det är väl ett lysande förslag att skicka till Apple?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-09 11:29

Lägg in två påminnelser, en 8 timmar innan, och en 1 timma innan.

Ursprungligen av kenjon:

Lägg in två påminnelser, en 8 timmar innan, och en 1 timma innan.

Jorå, så har jag gjort förr innan det fanns en snooze. Känns lite onödigt att manuellt programmera en snooze när de har en ny knapp för detta.

Jag noterar även att snoozen kommer dubbelt. Först piper det till i telefonen och sen vill datorn inte vara sämre. "Pling, plong. Glöm inte att komma ihåg att du inte ska glömma bort att minnas det där viktiga om 4 timmar."

1
Bevaka tråden