Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

skicka ut ljud med airplay i mountain lion?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

går det att skicka ut enbart ljud med airplay i ML?
eller är det enbart airplay-mirroring som finns att tillgå?

och nu menar jag inte alltså tredjeparts-program/plugin, utan alltså om det finns en inbyggd funktion i ML som gör det jag vill.

Svar ja, till en AirPlay-enhet i taget.
Under Systeminställningar->Ljud->Markera din AirPlay-enhet.
Eller ännu enklare, Alt+vänsterklick på ljudikonen uppe i högra hörnet och välj din Airplay-enhet.

tack för det snabba svaret!

  • Avstängd
  • 2012-07-30 02:22
Ursprungligen av tqila:

går det att skicka ut enbart ljud med airplay i ML?
eller är det enbart airplay-mirroring som finns att tillgå?

och nu menar jag inte alltså tredjeparts-program/plugin, utan alltså om det finns en inbyggd funktion i ML som gör det jag vill.

Menar du ljud vilket som helst eller musik?

Med iTunes kan du skicka till alla dina AP-enheter samtidigt.
Utanför iTunes funkar airplay med en i taget eller så finns Airfoil som kan skicka till alla, men det är ju en 3:e partare fast funkar bra för mig.

Ursprungligen av LaHe:

Menar du ljud vilket som helst eller musik?

Med iTunes kan du skicka till alla dina AP-enheter samtidigt.
Utanför iTunes funkar airplay med en i taget eller så finns Airfoil som kan skicka till alla, men det är ju en 3:e partare fast funkar bra för mig.

är väl musik jag tänker på i första hand.
t.ex spotify, itunes och kanske t.om bara ljudet från youtube (safari då m.a.o)

airfoil har inte riktigt lirat som jag vill.
hänger sig ibland, stänger av sig ibland och framförallt så går appletv ner i vila när jag lyssnar på musik så jag måste väcka den igen.
(men det kanske å andra sidan inte har med airfoil att göra )

vet inte om det kanske t.om bara är så att det händer för att jag inte har igång projektorn när jag sänder enbart ljudet till appletv.

hur som helst, vill inte köra tredjeparts och absolut inte airfoil då jag inte är nöjd med det programmet på långa vägar.

men ska prova det som radaradam skrev.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2012-07-30 10:04

Det här var bra... jag kan skicka ut ljudet direkt till min Denonförstärkare med inbyggd AP från min gratis-Spotify på datorn...:D

1
Bevaka tråden