Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med handbrake

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västervik
  • 2012-07-23 23:21

Hej,

Jag försöker hitta ett vettigt sätt att lägga in min dotters DVD-filmer i ipaden (så bilresorna framöver kan bli lite lugnare...).
Hittills har jag testat handbrake (0.9.8) tillsammans med vlc (2.0.3) för att rippa filmerna och sedan synkat över dem med itunes.

Själva rippandet snurrar på fint och ger inga felmeddelanden, dock hoppar uppspelningen av filmen fram och tillbaka när man ska titta på resultatet. Först provade jag att rippa med kapitelindelningen kvar i mp4-filen men då spelades varje kapitel upp två gånger, sedan testade jag utan sparad kapitelindelning men då hoppar uppspelningen ett par sekunder fram och tillbaka lite slumpmässigt.

Spontant skulle jag gissa på att det är handbrake som inte riktigt klarar kopieringsskyddet på dvdn men jag vet inte hur jag ska komma runt det.

Observera att det inte är frågan om piratkopiering, dvdn är lagligen inköpt, det enda jag vill göra är att spela upp den på en annan enhet än en dvd-spelare.

Tips någon?

/Lars

Tråden stängs med hänvisning till forumets regler § 7.

99mac tillåter inte diskussioner om kopiering av upphovsrättsligt skyddat verk. Detta gäller även vid de tillfällen där det avser privat bruk för t.ex. hemmets iOS-enheter.

Mer information här: http://www.99mac.se/feedback/295791-faq-regel-7-piratkopiering.html

/ Mod

1
Bevaka tråden