Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudproblem iPhone vad gäller allt utom samtal och ringsignal. Ljudet kommer och går.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-05-29 17:52

Hallå där.

Sedan ca en vecka tillbaka har min telefon, iPhone 4, av och till slutat att skicka ut ljud när jag lyssnar på musik, kollar videor, streamar till bilen m.m. Det märkliga är att jag kan lyssna/titta på en låt/video och medan låten/videon fortsätter (jag ser alltså tiden löpa) så försvinner ljudet av och till. Det spelar ingen roll om jag lyssnar i hörlurar, rakt ur telefonen eller om jag streamar via blåtand i bilen. Samma sak gäller om jag lyssnar på SR-appen, och när jag låser upp respektive låser telefonen. Vad gäller samtal och ringsignal fungerar allt som det ska.

Det verkar inte vara ett glapp eftersom ljudet då förmodligen sprakat bort samt att musik m.m. då skulle ha pausat i tron att jag drog ur hörlurarna.

När ljudet försvinner kan jag heller inte använda volymkontrollen på sidan. Det händer då ingenting när jag trycker på knapparna.

Telefonen är uppdaterad med senaste uppdateringen.

Har sökt i forumet efter liknande trådar men har då endast hittat trådar ang ljudproblem vid samtal. Hoppas att jag inte retar upp någon pga dålig research.

Stort tack på förhand, det här börjar bli jävligt jobbigt.// Niklas

  • Medlem
  • International user
  • 2012-05-29 20:47

Vad har du testat?

Reboot/Reset/Restore?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-05-29 21:06

Jag har kört reset/restore, alltså hållt ner hemknappen och låsknappen samtidigt till dess att telefonen startade om sig. Har inte testat restore eftersom jag dels känner att det är en rätt omfattande övning som får vänta tills jag testat andra tips, och dels för att jag någonstans läst att den synk som görs via iCloud gör att när jag väl kört restore, så skapar backupen samma problem igen. Detta eftersom den trasiga filen som pajar allt nu eventuellt följer med in i telefonen igen via backupen.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-05-29 21:10

Visst tar det lite tid, men ta backup, kör restore, ställ in som ny telefon, testa om det fungerar eller ej.
Om du vill tillbaka till din gamla backup så kör restore igen och återställ till backupen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-05-29 21:28

Du har nog rätt, det är bara att bita i det sura. Mest det där med att filen ändå kan ligga kvar och förstöra som hindrat mig samt att problemet kommer och går vilket lurar mig att tro att det försvunnit... Men får köra restore! Tack för tipset.

1
Bevaka tråden