Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta ikoner på 4S

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har just tagit en ny, och min första äppelprodukt, i bruk. Jag tycker hela tiden att jag stöter på en massa begränsningar av vad jag vill göra.

Jag försöker flytta runt en del ikoner men det verkar bara vara vissa som kan flyttas till "nästa sida". Exempelvis kunde jag flytta över mappen Game Center och ikonerna Inställningar och Tidningskiosk till sida 2 men inte Videor eller mappen Verktyg. Någon som vet vad jag gör för fel? Eller är det skillnad på ikoner och ikoner?

Alla ikoner kan flyttas. prova igen.

Ursprungligen av Goflorp:

Alla ikoner kan flyttas. prova igen.

Jepp, däremot kan inte alla ikoner mappas. Den vedervärdiga tidningskiosken går därmed inte att gömma i skräpmappen. Argh.

Ursprungligen av eskimo:

Jepp, däremot kan inte alla ikoner mappas. Den vedervärdiga tidningskiosken går därmed inte att gömma i skräpmappen. Argh.

Ja, den är faktiskt irriterande.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-05-27 14:01
Ursprungligen av keptang:

Ja, den är faktiskt irriterande.

Det går ju faktiskt att mappa den med lite trixande.

Ursprungligen av eskimo:

Jepp, däremot kan inte alla ikoner mappas. Den vedervärdiga tidningskiosken går därmed inte att gömma i skräpmappen. Argh.

Det är för att tidiningskiosken är en mapp,, mappar kan inte läggas i andra mappar

Inte på min! Jag gör som med de ikoner som redan flyttats men de studsar bara tillbaka, vill inte trilla över kanten till sidan 2 (eller vad det kan heta).

På första sidan ligger nu 13 ikoner varav en är en köpt app. Även denna nedladdade app går inte att flytta. Det enda som går att göra är att flytta runt ikonerna på första sidan respektive andrasidan nu. Det verkar som jag gjort något som låser överflyttning, de redan flyttade går inte att flytta tillbaka till annan sida.

Ursprungligen av Michael Johansson:

Inte på min! Jag gör som med de ikoner som redan flyttats men de studsar bara tillbaka, vill inte trilla över kanten till sidan 2 (eller vad det kan heta).

På första sidan ligger nu 13 ikoner varav en är en köpt app. Även denna nedladdade app går inte att flytta. Det enda som går att göra är att flytta runt ikonerna på första sidan respektive andrasidan nu. Det verkar som jag gjort något som låser överflyttning, de redan flyttade går inte att flytta tillbaka till annan sida.

Du gör fel:)

Jag vet inte vad du gör fel men något är det eftersom det går att flytta ikonerna. Svårt att säga vad eller gissa på vad det är. Ibland har jag också problem - försök att dra dem över skärmen någonstans i mitten av skärmen. Ibland så verkar det göra skillnad.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-05-25 22:00

Testa att koppla in iPhonen till datorn och flytta runt dom i iTunes

Jag ger upp!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-25 23:19
Ursprungligen av Michael Johansson:

Jag ger upp!

Varför? Det handlar ju bara om att du ska göra rätt Det finns inget hinder för att flytta dem, det är bara att göra det.

Inget hinder?

När jag flyttat ett antal ikoner och sedan vill fortsätta flytta en till på exakt samma sätt som de föregående så går det plötsligt inte. Nog kallar jag det hinder men jag är kanske inte så van vid äpplets värld ännu.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-25 23:25

Prövade du att sortera via iTunes?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-05-25 23:28

Det är inte så att du flyttar ikonerna till en mapp och den mappen är full?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-25 23:30

Jag förstod dig som att du hade problem med att flytta ikoner mellan sidor, eller jag förstod fel?

Med risk för att framstå som dryg men gör du så här?

http://db.tt/YehhdF28

Allt producerat och gjort via ipad och dropbox

Bara 13 ikoner på första sidan? Du kan ha 16 så det var konstigt.

Ursprungligen av Michael Johansson:

...inte Videor...

Jag testade nyss att flytta runt ikonen för Videor, och det gick alldeles utmärkt.

Det kan kännas som att man ibland måste hålla ikonen lite längre, innan det öppnas upp ett mellanrum mellan två andra ikoner. Du kanske släpper taget för tidigt.

Ursprungligen av Michael Johansson:

...Någon som vet vad jag gör för fel?...

Det är omöjligt att säga eftersom vi inte kan se exakt hur du gör när du drar i ikonerna.

Ursprungligen av Michael Johansson:

...Eller är det skillnad på ikoner och ikoner?

Nej.

Nu har jag titta på filmsnutten enligt länken ovan. Nu funkar det!

Ett stort tack!

Tydligen gjorde jag de första flyttarna så långsamt att jag inte tänkte på att det skulle gå långsamt och sedan, när jag "övat" ett par gånger gick det för snabbt.

Tack för alla hjälpförslag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-25 23:44
Ursprungligen av Michael Johansson:

Nu har jag titta på filmsnutten enligt länken ovan. Nu funkar det!

Ett stort tack!

Tydligen gjorde jag de första flyttarna så långsamt att jag inte tänkte på att det skulle gå långsamt och sedan, när jag "övat" ett par gånger gick det för snabbt.

Tack för alla hjälpförslag.

Du ser, ingen anledning till att ge upp

Great!

1
Bevaka tråden