Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphoto HJÄLP. Kastade bort Iphoto filen. var är bilderna jag importerat??

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla kunniga. Jag mera okunnig råkade från min foto mapp kasta bort Iphoto "Iphoto-bibliotek" filen till papperskorgen. Innan det var för sent så tog jag tillbaka den från papperskorgen och la den åter i foto mappen. Iphoto vägrar dock att känna igen "Iphoto-bibliotek" filen, vägrar importera den till nytt bibliotek. Vart är alla importerade bilder som jag importerat till Iphoto från ipad, iphone och övrigt? Är dom borta? Och varför vägrar Iphoto att känna igen filen som bara varit en tur i papperskorgen och tillbaka?? Kan någon kunnig hjälpa mig

Håll nere ALT-knappen när du startar iPhoto, den frågar vart ditt bibliotek är. Peka på det i "öppna"-dialogen.

Har du vidare ingen backup så skaffa det. Bums. Nu. inga ursäkter.

Supertack!! MEN there is a problem att "iPhoto-bibliotek" mappen på 313,7mb inte är klickbar. Den visar inte heller upp photo ikonen utan bara en dokument ikon??? Har du eller någon annan några ytterligare trick i bakfickan

Avsluta iPhoto.
Högerklicka på filen, välj "visa paketets innehåll". Då skall den öppnas som en mapp.

Mappen "Masters" innehåller dina original, dessa borde du kunna kopiera någonstans,
klicka, markera med ALT-nere och dra till skrivbordet så har du en kopia.

Starta sedan iPhoto, ALT NERE. Välj att skapa ett nytt bibliotek. iPhoto går igång
men är tomt på bilder. Välj nu att "Importera till bibliotek" och peka på din mapp Masters med dina original.

borde funka.

1
Bevaka tråden