Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Placering av minnen

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undrar om det spelar någon roll var minnena sitter på min iMac? Alltså påverkas prestandan av deras placering?

Har en 21" mid 11 och har nu kompletterat de 2st 2GB som satt i med 2 st 4GB. Satte i dem på de lediga platserna så nu ser det ut som på bilden:

Vet inte om det spelar någonsomhelst roll hur de sitter, men som det är nu så sitter ju ett 2GB och ett 4GB på vardera BANK0 (och som ni kanske gissat så säger det mig ingenting ;=D ).

Har försökt hitta i forumet om det redan finns något svar men inte hittat något.

Tacksam för hjälp!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-03 17:41

Jag skulle nog sätta likadana minnen i varje bank, t ex 4GB i bank 0, och 2GB i bank 1. Men jag vet inte om det spelar någon roll.

Det är ju lite så jag fick vibbar av också men å andra sidan har ju Apple själva satt "tvåorna" i olika BANKar så det borde väl kanske innebära att det ska vara så, eller att det inte spelar någon roll...

BANK-siffran är ju olika, men DIM-siffran densamma inom de båda "minnesparen".

Det känns som att det rullar på bra nu, när de sitter enligt bilden ovan, men ska de sitta annorlunda för att det ska vara optimalt är det väl lika bra att flytta på dem på en gång.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-03 19:38

Hade Apple satt dem så, så är det nog rätt

1
Bevaka tråden