Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att synka iPhone med iCal

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Johanneshov
  • 2012-03-12 15:06

Mina kalendrar synkar inte och jag behöver hjälp. Kalendern i min iPhone uppdateras av det jag skrivit i iCal fast den uppdateras fel. Det blir dubletter. Det jag skriver i min iPhone uppdateras INTE i iCal.

• Jag har prövat med att Återställa synkroniseringstjänster
• Jag har inte iCloud
• Jag har Mac OS X 10.6.8
• iPhone 3GS

Tacksam för hjälp.
/ Johan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-12 15:31

För att synka din data trådlöst så måste du har iCloud som i sin tur kräver Mac OS X 10.7 och iOS 5 på iPhone.
Om man då utgår i från att du kör med sladd så skulle jag kolla att du har kryssat i att du ska synka kalendrar i iTunes.

  • Medlem
  • Johanneshov
  • 2012-03-12 15:43

Jag kör med sladd och det har fungerat utmärkt i två år fram tills för någon månad sedan. Jag har försökt komma på om jag ändrat någon inställning men inte vad jag kommer ihåg.

Ursprungligen av Theoson:

Jag kör med sladd och det har fungerat utmärkt i två år fram tills för någon månad sedan. Jag har försökt komma på om jag ändrat någon inställning men inte vad jag kommer ihåg.

Hur ser det ut under "Informationsinställningarna" på iPhonen i iTunes när den är inkopplad? Är Synka kalender ikryssad där?

Ett tips är ju annars helt klart att gå vidare till iCloud på både datorn och iPhonen.

Ursprungligen av Theoson:

...om jag ändrat någon inställning men inte vad jag kommer ihåg.

Har du faktiskt varit inne i iTunes och kollat hur dina synkningsinställningar ser ut nu?

  • Medlem
  • Johanneshov
  • 2012-03-12 16:23

I iTunes är det inga inställningar ändrade. Jag har just nu inga planer på iCloud.

  • Medlem
  • Johanneshov
  • 2012-03-12 16:43

Ni som är proffs på det här, vad gissar ni är felets plats: iCal/ MacBook eller iPhone?

Ursprungligen av Theoson:

Ni som är proffs på det här, vad gissar ni är felets plats: iCal/ MacBook eller iPhone?

Fel inställning i iTunes.
98,7% säkert att det är så.

  • Medlem
  • Johanneshov
  • 2012-03-12 23:58

Kan man ställa in något mer i iTunes än "Synkronisera kalendrar" --"Alla kalendrar"?

Nej, men du kan klicka bort det, synka och klicka i det igen och synka.

  • Medlem
  • Johanneshov
  • 2012-03-14 22:04

Tack för tipset, theplague. Tyvärr funkade inte det heller.

Helt sjukt. Ta en säkerhetskopia och återställ telefonen efter den.

Löste det sig för dig? Har nämligen samma problem.

1
Bevaka tråden