Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mycket får man för en Macbook Pro 2006?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag hade tänkt köpa en ny macbook pro i sommar, och därför även sälja min nuvarande macbook. Det är en 1.83 Ghz Intel Core Duo macbook pro från 2006 med 2gb ram. Köpte ett nytt batteri förra sommarn, och den är fortfarande relativt snabb (använder logic pro, illustrator och photoshop regelbundet utan större problem). Kan jag få något överhuvudtaget för den?
Tack på förhand!

  • Medlem
  • 2012-02-28 14:41

Kolla här Mac2Sell - Guide to used Mac, iPad, iPhone & iPod - Evaluation - Argus Mac, iPod, iPad, iPhone Occasion Observera dock att dennna sajt gärna överdriver priset lite.

Ok, enligt sidan var det runt 5000, men finns det ens någon efterfrågan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-28 14:57
Ursprungligen av sehlstedt:

Ok, enligt sidan var det runt 5000, men finns det ens någon efterfrågan?

Nja, 5.000:- tror jag inte du får, 2-3.000:- låter mer rimligt. Någon större efterfrågan kanske det inte är men med ett lågt pris finns det säkert någon som är intresserad. Det finns ju de som använder datorn väldigt lite och bara behöver den för bankärenden, skicka något mail eller liknande och då kan en äldre dator funka.

Ursprungligen av stile:

Nja, 5.000:- tror jag inte du får, 2-3.000:- låter mer rimligt. Någon större efterfrågan kanske det inte är men med ett lågt pris finns det säkert någon som är intresserad. Det finns ju de som använder datorn väldigt lite och bara behöver den för bankärenden, skicka något mail eller liknande och då kan en äldre dator funka.

Ok, något iallafall, får hoppas på det bästa. tack alla!

  • Medlem
  • Älvsjö
  • 2012-02-28 15:14

Varför ska du köpa ny om den känns relativt snabb fortfarande?

Trycka i mer minne och SSD kan vara ett alternativ.

Ursprungligen av dtrolle:

Varför ska du köpa ny om den känns relativt snabb fortfarande?

Trycka i mer minne och SSD kan vara ett alternativ.

MacBook Pro med Core Duo kan inte ha mer än 2 GB RAM.

TS skriver inte om det är en 15" eller 17", där kan det göra viss prisskillnad.

Ursprungligen av dtrolle:

Varför ska du köpa ny om den känns relativt snabb fortfarande?

Trycka i mer minne och SSD kan vara ett alternativ.

Eftersom flera program jag behöver inte funkar till datorn + kommer förmodligen använda en laptop i framtida gig, och då kan inte logic vara det minsta segt.

Ursprungligen av Capeman:

MacBook Pro med Core Duo kan inte ha mer än 2 GB RAM.

TS skriver inte om det är en 15" eller 17", där kan det göra viss prisskillnad.

det är en 15"

1
Bevaka tråden