Försäkringsersättning för iPhone?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
Ursprungligen av Album:

Jag känner mig såå ledsen och förbannad! Det är en vecka sedan jag blev rånad och blev med min iPhone. Finns det verkligen inte nån annan musikspelare/mobil som samarbetar bra med iTunes om man inte räknar med iPhone och iPods?

Får du inte ersättning av ditt försäkringsbolag?

Ursprungligen av Album:

Hemförsäkringen som vi har här hemma erbjuder 20% av vad en iPhone 4s 16GB kostar - självrisken.

Nu förstår jag inte. Ersätter helförsäkringen självrisken? Självrisken för vad?

Ursprungligen av Album:

Jag förstod det som att jag skulle få 20% av en iPhone 4s 16 GB, dvs ca 5800 = 4640. Jag skulle behöva betala självrisk på 1200 så jag skulle om jag förstod hon i telefon att jag skulle få 3440kr att handla en ny lur för.

Då får du ju 60%...

Det var inte så att du får betala självrisk 1200 och får 4600? Dvs 80%

Ursprungligen av Album:

Nej, det tror jag inte. Det skulle vara för bra för att vara sant. Jag fattade som jag ska betala 1200 och få 20%. Jag måste ha missförstått.

Du måste ha missförstått något. Om du ska få 20% så får du ca 1200. Ska du betala 1200 i självrisk så blir det ett nollsummespel

Ursprungligen av Album:

Nej, det tror jag inte. Det skulle vara för bra för att vara sant. Jag fattade som jag ska betala 1200 och få 20%. Jag måste ha missförstått.

Om telefonen är mindre än 18 månader gammal (beror på försäkringsbolag - vissa säger 12 månader) får du ut nypriset på motsvarande produkt minus självrisken (som brukar vara 1500 kr). Är luren äldre så sker ett avdrag för värdeminskning.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-03 22:44
Ursprungligen av pmarriott:

Om telefonen är mindre än 18 månader gammal (beror på försäkringsbolag - vissa säger 12 månader) får du ut nypriset på motsvarande produkt minus självrisken (som brukar vara 1500 kr). Är luren äldre så sker ett avdrag för värdeminskning.

Ursprungligen av BlackSmp:

Du måste ha missförstått något. Om du ska få 20% så får du ca 1200. Ska du betala 1200 i självrisk så blir det ett nollsummespel

Gud vad hjärnan lite trög här. Lördag kväll å allt. Jag tog nu 5800 x 0.20 och då blev det det en annat svar. Jag verkar vilja räkna så som jag ville resultatet skulle bli O:-)

Precis som du säger så resionerar jag med så.

Jag har haft telefonen sedan julen 2009.

Ovanstående 8 inlägg har brutits ut, och flyttats hit, från en annan tråd.

/Mod

Om någon tycker att tråden blev lite "konstig" helt plötsligt, så beror det på att Album har raderat sina tidigare inlägg i tråden. Jag förstår inte varför, eftersom de flesta av dem ändå finns kvar i form av citat.

Och de raderingarna är också orsaken till att min tidigare uppgift om 8 flyttade inlägg inte längre stämmer.

/Mod

Senast redigerat 2011-12-04 00:15
1
Bevaka tråden