Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 5.0.1 ute nu.

Tråden skapades och har fått 76 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Täby
  • 2011-11-14 20:12

Mycket smidigt att uppdatera direkt i telefonen! NICE!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-11-14 22:36

Jag har inte mätt, men är ganska säker på att batteritiden är grymt mycket bättre på min nya 4S jämfört med min gamla 3G

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-14 23:40

Det är ju lite OT men hur upplever ni skillnaden mellan 4 och 4S? Jag postar den är då det är så mycket batteridiskussion.

Ursprungligen av xms67:

Det är ju lite OT men hur upplever ni skillnaden mellan 4 och 4S? Jag postar den är då det är så mycket batteridiskussion.

Postade det i andra tråden tror jag, men märker 20-30% bättre batteritid med 4S under liknande användning (pratar mkt. i telefon, 3-6 timmar/dag).

Vilket är enligt Apples uppgifter ungefär, 6hr (iPhone 4) vs. 8hr (iPhone 4S) om jag minns rätt från specarna.

Rapportera gärna er batterianvändning i denna tråd!:
http://www.99.se/iphone/291289-undersokning-jamforelse-batteri-vs-anvandning.html

En nyhet i iOS 5.0.1 som det inte pratats så mycket om är att online manualen nu är uppdaterad till iOS 5, den som följer med iOS 5.0.0 nämner inte iCloud och "PC-free setup"

Se till att du synkar saker såsom program, kontakter, musik, email osv mellan macen och iTunes/iPhonen
först. Det är här många gör fel, de har aldrig satt telefonen i datorn och lärt sig hur det funkar.
De har alltså ingen backup på sina kontakter osv.

Så, igen, se till att det funkar synca mellan iTunes och iPhone (eller iPad). Funkar det bra?

Uppdatera nu till 5.0.1, återställ sedan luren som en ny, skit i att återställa från backup.

Program, låtar och annat går alldeles utmärkt att synca över igen. Bara kryssa i iTunes vad som skall över
till luren.

Det blir lite merjobb med att ställa in saker igen, men det gör man ju på en kvart....

  • Medlem
  • 2011-11-17 20:27

Batterirapport från en 4S

Vänteläge 1 dag, 23 timmar
Användning 4 timmar, 9 minuter

60% batteri kvar. Helt ok tycker jag

Ursprungligen av Dalle:

Batterirapport från en 4S

Vänteläge 1 dag, 23 timmar
Användning 4 timmar, 9 minuter

60% batteri kvar. Helt ok tycker jag

Ja otroligt bra!
Kan snälla inte svara här med?: http://www.99.se/iphone/291289-undersokning-jamforelse-batteri-vs-anvandning.html

Har fortfarande inte uppdaterat från 5.0 till iOS 5.0.1. Hade problem med 2 st iPhone 4s som blev utbytta av Apple ganska omgående. När uppdateringen iOS 5.0.1 kom ganska snart efter min senast utbytta lur, var jag så nöjd att den äntligen fungerade som den skulle. Jag tänkte avvakta till 5.1 - som då ryktades var nära förestående. Nu blev det inte så, utan iOS 5.0.1 gäller ju fortfarande som den senaste versionen. På iPad har jag gjort uppdateringen och märker ingen större skillnad mot tidigare.
Missar man något med att inte uppdatera till iOS 5.0.1 ? I annat fall kan man ju lika gärna fortsätta att vänta. Löste den batteriproblemet för många ?
Erfarenheter uppdatera / eller avvakta?
Ingen annan som ligger kvar på 5.0 på iPhone 4s - och som har en motivering till varför ?

Senast redigerat 2012-01-07 00:57
  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-06 13:51

Jag uppdaterade just min iPad2 till 5.0.1 och nu har jag pilen för platstjänster upptänd konstant? Går in och tittar i inställningar och ser att systemtjänsten som ställer in tidszon automatiskt ligger och tuggar konstant. Är detta verkligen rätt?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-01-06 14:00
Ursprungligen av PutteSWE:

Jag uppdaterade just min iPad2 till 5.0.1 och nu har jag pilen för platstjänster upptänd konstant? Går in och tittar i inställningar och ser att systemtjänsten som ställer in tidszon automatiskt ligger och tuggar konstant. Är detta verkligen rätt?

Ingen aning om den ska vara igång hela tiden men du kan stänga av den här:
Inställningar -> Platstjänster -> Systemtjänster -> Ställer in tidszon -> "Av"

Ursprungligen av joakimo:

Ingen aning om den ska vara igång hela tiden men du kan stänga av den här:
Inställningar -> Platstjänster -> Systemtjänster -> Ställer in tidszon -> "Av"

Helt rätt ! Tror det var ett av dom första tipsen som kom för att "spara batteri" Det har hjälp - helt tveklöst.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-06 14:52

Nej, och den käkar batteri som tusan. Stäng av den som joakimo säger.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-06 15:25

Men skall tjänsten verkligen fungera som så att den ligger och tuggar hela tiden? Bordedet inte räcka med att anropa platstjänsten då och då? Förstår inte riktigt nyttan med konstant kontroll över var man är bara för att ställa in klockan rätt...

Nej den ska inte fungera så och det gör den inte heller för alla. Min iPad 2 kör också 5.0.1 och där ligger inte platstjänster igång och drar batterijuice hela tiden. En bugg är vad det är.

Den skall inte vara igång konstant. Men när jag märker att min fastnat startar jag bara väder-appen sedan försvinner den kort efter.

Bevaka tråden