Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intresse för 99 chat?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur ser ni på idén att introducera ett chatfönster längst ner på sajten precis som på "den stora blå sajten" Där kan du få snabba svar från inloggade och även ställa frågor till moderatorer. Jag ser ett användningsområde för möjligheten men också en del problem.

Insiktsfulla kommentarer välkomna!

Systemet vi tittar på heter https://www.envolve.com/ och har en mängd funktioner - bland annat möjligheten att starta en privat chat med en medlem (eller moderator) om behovet uppstår. Läs mer på deras sajt.

Mja..

Snabba svar får folk som det är tycker jag. Det vore också synd att nalla på den potentiella kunskapsbanken i onödan, då en chatt inte finns att lära sig från för andra.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-28 16:08

Hmm väldigt kluven.

Trevlig funktion, men det skulle isåfall på något sätt kunna begrensas. Att alla som är inloggad kan börja skriva till vem som helst känns för mig lite knepigt. Spamma loss på någon man inte gillar t.ex. för o ta ett litet exempel.

Men att kunna få till en privatchat genom att man på något sätt bjuder in till en chat och den andra får tacka nej eller tacka ja, skulle vara en bra funktion.

Kanske på något sätt köra ihop det med trådarna om det skulle gå. Så om jag känner att jag kan hjälpa en trådskapare, så kan jag bjuda in till chat via den tråden så han på något sätt ser att det är i det ämnet jag kontaktar honom.

Eller något liknande

1
Bevaka tråden