Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker ett alternativ till Dreamweaver

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-10-17 11:38

Hej,

Har länge använt en gammal Dreamweaver MX 2004.
Vid byte till ny macbook pro funkar det inte längre.
Har provat på alla sätt att gå kring det men det går icke.

Jag behöver akut kunna uppdatera div. hemsidor, men med min kunskapsnivå känns det helt sjukt att köpa Dreamweaver, för jag använder inte en bråkdel av alla funktioner.
Nu har jag provat en rad gratis och billigare program men ingen av dem funkar till det jag vill göra.
Har provat iWeb, Rapidweaver, Kompozer, Nvu, Freeway, Seamonkey, kanske nån mer.

Jag vill kunna:
-Göra en hemsida från scratch, dvs inte vara låst vid mallar (går ej i rapidweaver, iweb mfl)
-Wysiwyg, måste kunna redigera i wysiwyg läge, dvs skriva och dra i tabeller osv från det läget (går ej i t.ex. nvu och kompozer)
-Även kunna gå in i html och redigera enstaka grejer
-Använda ramar (går knappt i nån)
-Ftp uppladdning där man kan välja att ladda upp vissa filer, inte bara alla i ett paket
(inte hittat nån som har detta utom dreamweaver)
- kunna ladda in existerande hemsidor (går ej i freeway t.ex.)

Kan betala typ 1000 spänn men 6000 känns överkurs. Kommer aldrig använda merparten av alla funktioner i adobepaketet.
Eller, om nån kanske har nån version att sälja??

Mycket tacksam för tips!

Många verkar gilla Flux. Jag har inte provat själv – fortsätter med Dreamweaver trots att jag egentligen aldrig gillat programmet – så jag vet inte om det klarar allt du listar upp. Men priset ligger inom räckhåll.

  • Medlem
  • 2011-10-23 20:29
Ursprungligen av M. Sundbom:

Många verkar gilla Flux. Jag har inte provat själv – fortsätter med Dreamweaver trots att jag egentligen aldrig gillat programmet – så jag vet inte om det klarar allt du listar upp. Men priset ligger inom räckhåll.

Tack, det hade jag inte testat. Helt klart bäst hittills.

Tråden flyttad till rätt forumdel, och trådrubriken justerad.

/Mod

1
Bevaka tråden