Kanonpris på iPad 1 på Dustin

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dustin går idag ut med ett pris på APPLE IPAD 64GB WI-FI + 3G + DOCKNINGSSTATION
för 3990 kronor ! Det är billigt för en som nöjer sig med version 1 av iPad.

Med tanke på att man får 64GB istället för 32GB samt en dockningsstation bekräftar verkligen att det är ett riktigt bra pris det är hos Dustin!

Ni som har erfarenhet av såväl iPad 1 som 2, tycker ni att det funkar med ettan eller är det värt den stora prisskillnaden att köpa en tvåa? Jag ska mest ha den till att kolla mail, surfa lite, titta på film och liknande.

Ursprungligen av Arnold Corns:

Ni som har erfarenhet av såväl iPad 1 som 2, tycker ni att det funkar med ettan eller är det värt den stora prisskillnaden att köpa en tvåa? Jag ska mest ha den till att kolla mail, surfa lite, titta på film och liknande.

1:an funkar finfint. Har båda 2.

Frugan använder 1an till typ det du ska använda den till.
Jag använder 2an till samma sak.

Ursprungligen av Arnold Corns:

Till det du nämner att du ska använda den fungerar de båda strålande. Dock vet jag inte om det finns risk att inte framtidssäkra genom att inte köpa en 2:a. Detta för att iPad 2 har bätter stöd för 1080 medan iPad enbart får behålla sitt stöd för 720p. Detta är mest spekulationer men vem vet. Det är dock skillnad om du tänker ha din iPad för att spela upp film på projektor eller tv via kabel. Men jag känner att de kan vara svårt att uppleva så mycket skillnad när du ser på 720p eller 1080p.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-09-27 15:24

Oooooo...iPad 2, utan tvivel! Hade du dock frågat min sambo så hade hon nog inte brytt sig om vilken, trots att hon kan gnabba lite om att browserflikar laddar som sig lite då och då.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-27 20:03

Och glöm inte kameran!

Skulle själv aldrig köpa en Ipad 1.
Testat båda och äger 2an oc jag tycker det funkar betydligt smidigare med 2an.
Flyter på bättre.

Sedan är ju framtiden att tänka på absolut.

Jag kan tänka mig att köpa en iPad 1 om jag kan få den riktigt billigt, billigare än ovan. Jag skulle isåfall ha den som köksdator med recept, kanske bygga in den i en skåpsdörr

...men men snart kommer nog iPad3 o då gäller snart samma prisdumpning på 2an

• Medlem
  • Lund
  • 2011-09-28 15:09

Man kanske skulle slå till på en sådan ändå, för att ha som musikpadda i vardagsrummet. Stajligare än att fippla med den bärbara när man ska spela musik via AirTunes och 64 GB räcker precis för att ha hela samlingen på plats. Samtidigt är det inte billigare än vad en liten smidig 64 GB iPod Touch kostar - förvisso utan dock men med Retina och FaceTime. Den avgörande frågan är emellertid huruvida detta överhuvudtaget är en feature som är värd 4 lök. Egentligen tveksamt...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-04 14:14

Nån som kan bekräfta om det är nån skillnad i hastighet och täckning med Wifi eller 3G på iPad 2 och iPad? För mig att iPhone 4 var en aning snabbare att surfa med än 3GS. Nån som vet om det stämmer på iPad?

Ursprungligen av Album:

Nån som kan bekräfta om det är nån skillnad i hastighet och täckning med Wifi eller 3G på iPad 2 och iPad? För mig att iPhone 4 var en aning snabbare att surfa med än 3GS. Nån som vet om det stämmer på iPad?

Hastighet / täckning är densamma.
Största anledningen till att det är olika snabbt att surfa beror på processorkraft/tillgängligt minne.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-04 14:34
Ursprungligen av keptang:

Hastighet / täckning är densamma.
Största anledningen till att det är olika snabbt att surfa beror på processorkraft/tillgängligt minne.

Hm, det där erbjudandet på dustin verkar ju lockande. Har erbjudande att köpa 30% av iPad 2. Det kanske är bättre att köpa iPad 2 för då är den mer framtidssäker och har lite mer kräm.

1
Bevaka tråden