Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp mig boosta min iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min iPhone 3G går mig en aning på nerverna, den är kort sagt jättelångsam.

Det tar i dagsläget över 7 minuter att starta telefonen, nästa alla applikationer tar strax under en minut att starta upp, om det är så att dom inte hinner krasha först.

När jag en gång i tiden köpte telefonen med iOS 2 installerat på den så fungerade allt jättebra. iOS 3 gick seg, men telefonen gick att använda. iOS 4 är helt upp åt väggarna.

Jag har förberett lite genom att jailbreaka telefonen, mjukvaran som körs just nu är 4.2, om jag inte minns fel.

Någon som har nått tips på hur jag kan få telefonen att gå snabbare. Nedgradera iOS kanske vore något?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-06 16:11

Uppgradera utan backup så löser det sig...
Vill du jailbreaka där efter så varsågod..

De där får du gärna förklara.
Jag jailbreak:ade den för att kunna nergradera mjukvaran, inget annat.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-06 18:07
Ursprungligen av snouser:

De där får du gärna förklara.
Jag jailbreak:ade den för att kunna nergradera mjukvaran, inget annat.

Han menar att återställa telefonen utan att lägga tillbaka backupen. Du får då ett rent OS utan skräp.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-06 23:27

Zappee förklarade bra där.

Det fungerar så här, man gör en backup, uppgraderar, återställer. Då får man med massa gammalt skit som inte behövs.
Efter trettioelva uppdateringar så ligger det massor massor med skräp, kanske inte märks på samma sätt på t.ex. en iPhone 4 men eftersom du har iPhone 3G så är den slöare rent hårdvarumässigt och mår med andra ord ännu sämre med mer skit i bagaget.

Pröva uppdatera telefonen till senaste mjukvaran men återställ inte din backup.. Dvs. börja om på nytt.

1
Bevaka tråden