Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har Apple har stoppat streaming från iPad och iPhone?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Uppdaterade nyss min Apple tv 2. Sedan slår jag på iPhonen och ska se på svt play (streama från telefonen till TVn) som jag alltid gör.

Men vad händer? Jo endast ljudet dyker upp och menyn, på bio, flickr osv, syns endast.

Tack Apple för att ni plockat bort bilden ur er streaming tjänst. Suck!

Det lät ju inte särskilt vidare. Prova att återställa den på nytt och se om det fungerar bättre efter det. Vilken version var det du uppdaterade till?

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2011-08-18 01:15

Har oxå uppdaterat min Apple TV 2 och har inga problem med AirPlay från SVT Play.

På min iPhone kör jag iOS 5 och på iPad är det iOS 4.3.5.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-08-18 01:49
Ursprungligen av julian-c:

Tack Apple för att ni plockat bort bilden ur er streaming tjänst. Suck!

Är det inte lite väl förhastat att anta att Apple har tagit bort funktionen bara för att det inte funkar?

AirPlay är inte perfekt, ibland strular det. Testa att starta om telefonen. Om det inte funkar, starta om AppleTVn. Sen wifi-routern. Om det fortfarande inte funkar, gör en återställning av telefon och/eller AppleTV. Om det fortfarande inte funkar så är det nåt som är trasigt. Apple har inte tagit bort funktionen, varför skulle de?

Senast redigerat 2011-08-18 02:00
  • Medlem
  • Täby
  • 2011-08-18 07:20

Ändrade den missvisande rubriken till en fråga.
/Mod

Ber om ursäkt, var för snabb där. Startade om telefonen och det fungerade igen. Ber om ursäkt för onödig tråd.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-08-19 10:44

Kanske någon som har samma problem, nu vet dom att dom förmodligen bara behöver starta om telefonen om dom inte tänkt på det.. så onödig? Näe

1
Bevaka tråden